دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1394 - 13:29

تلاش دیپلمات‌های سابق آمریکایی برای جلب نظر کنگره درباره توافق

تعدادی از سفیران سابق آمریکا در اسرائیل حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را اعلام کردند.
کد خبر : 30107

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، هفت مقام و دیپلمات سابق وزارت امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به اعضای کنگره این کشور بر حمایت خود از توافق هسته‌ای تاکید کردند که در میان آنان نام چند سفیر سابق آمریکا در تل‌آویو نیز دیده می‌شود.


بر اساس این گزارش، نام افرادی چون جیمز کانینگهام، ویلیام هاروپ، دنیل کورتزر، توماس پیکرینگ و ادوارد واکر در فهرست امضاکنندگان این نامه وجود دارد که همگی به عنوان سفیر واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی فعالیت کرده‌اند.


همچنین نام نیکلاس برنز معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و سفیر سابق این کشور در ناتو و فرانک ویزنر معاون سابق وارت امور خارجه در امور امنیت بین‌المللی و معاون سابق وزرات دفاع را نیز در پای این نامه به چشم می‌خورد.


در بخشی از نامه این افراد به اعضای کنگره آمده است: هیچ توافقی بین گروه‌ها و کشورهای مختلف نمی‌تواند به طور کامل ایده‌آل و عالی و بدون ریسک باشد.


امضا‌کنندگان در ادامه تصریح کرده‌اند: با وجود این ما معتقدیم که بدون این توافق خطراتی به مراتب بیش از زمان وجود این توافق برای آمریکا و اسرائیل ایجاد خواهد شد. ما هیچ نقص و ایراد بزرگ و وحشتناکی در این توافق نمی‌بینیم که بر اساس آن رد این توافق توجیه‌پذیر باشد و در این حال از سوی مخالفان اجرای این توافق هیچ گزینه مناسب جایگزینی نیز ارائه نشده است.


توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با مخالفت شدید لابی‌های اسرائیلی در کنگره آمریکا و همچنین دولت نتانیاهو مواجه شده است و آنان تلاش می‌کنند نظر کنگره را برای رد توافق مزبور جلب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب