دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 09:45

رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش درگذشت

رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اثر عارضه قلبی درگذشت.
کد خبر : 301010

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، «امیر سرتیپ دوم علیرضا توانایی» که از جمله فرماندهان ایثارگر، طراح و خلاق ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل به افتخار جانبازی نیز نائل شده بود، بر اثر عارضه قلبی درگذشت.


وی متولد سال ۱۳۴۲ شهرستان رشت بود که در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری شد و پس از فارغ‌التحصیلی و طی دوره رزم مقدماتی با حضور در لشکر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش تا پایان جنگ تحمیلی در یگان‌های عملیاتی این لشگر ایثارگرانه خدمت کرد. پس از جنگ وارد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش شد و با پایان این دوره با توجه به هوش و استعداد بالا و خلاقیتی که داشت مسئولیت‌های مختلفی را در اداره مهندسی ستاد ارتش عهده دار شد.


مدیریت کلان کلیه طرح‌های عمرانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و طراحی و اجرای بسیاری از پروژه های مهندسی حساس و مهم نظامی در نیروهای زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و ستاد ارتش از جمله اقدامات ماندگار وی در طول دوران خدمتش در ارتش بوده است.


مراسم تشییع در روز یکشنبه (۱۴ مرداد) ساعت ۱۱ صبح از مقابل منزل ایشان در شهرستان رشت به سمت آرامستان تازه‌آباد برگزار می‌شود. مراسم بزرگداشت آن مرحوم نیز از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ عصر یکشنبه در محل مصلای این شهرستان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته