دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 07:48
نایب رئیس فدراسیون بسکتبال:

بازی‌های جاکارتا نقطه عطف بانوان است/ امیدوارم حق منصور را فتحی پرداخت کند

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بازی‌های جاکارتا را نقطه عطفی برای ورزش بانوان کشورم می‌دانم.
کد خبر : 300928

فریده شجاعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های ملی بسکتبال ایران گفت: هفته آینده تیم بسکتبال سه به سه ایران در رقابت‌های غرب آسیا که به میزبانی لبنان است، شرکت می‌کند. این رقابت‌ها 18 و 19 مرداد برگزار می‌شود و بانوان بسکتبالیست ایران 17 مرداد به لبنان می‌روند. اردوی تیم ملی در حال حاضر در گرگان در حال پیگیری است.


وی افزود: برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا هم تیم سه به سه زیر 23 سال را اعزام خواهیم کرد که اردوی اعضای تیم در قزوین دنبال می‌شود و بچه‌ها تلاش می‌کنند با حداکثر آمادگی از ایران خارج شوند.


نایب رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: به هر دو تیم بسکتبال بانوان ایران که در رقابت‌های بین‌المللی شرکت خواهند کرد، امید زیادی داریم. اگر چه این تیم‌ها برای اولین بار در چنین رقابت‌های مهمی به میدان می‌روند اما حضور در این رویدادهای مهم بسیار با اهمیت است و ملی‌پوشان بسکتبال ایران پر تلاش و مصمم هستند تا جایگاهی در شان ایران را به دست آورند.


وی در خصوص حضور قابل توجه بانوان ورزشکار ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا که تاکنون نظیر آن وجود نداشته است، اظهار کرد: به عنوان فردی که از ابتدای انقلاب در عرصه ورزش کشور حضوری فعال را داشته‌ام و در جریان تمامی اتفاقات بوده‌ام، بازی‌های جاکارتا را نقطه عطفی برای ورزش بانوان کشورم می‌دانم. خوشحالم که با نگاه مثبت مسئولان ورزش، یک سوم از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی را بانوان تشکیل می‌دهند. اتفاقی که نظیر آن پس از انقلاب رخ نداده است. امیدوارم که نتایج خوب بانوان ورزشکار ایران با مدال همراه شود تا مسئولان در دوره‌های بعدی با انگیزه‌تر نسبت به اعزام ورزشکاران زن اقدام کنند.


شجاعی با اشاره به نقش غیرقابل انکار ورزش در ارتقای فرهنگ جامعه بیان کرد: وقتی بانوان ایران در میادین مختلف به مدال می‌‌رسند و در جامعه تبدیل به فردی شناخته شده می‌شوند، این موضوع منجر به بالا رفتن جایگاه بانوان ایران نزد اقشار مختلف می‌شود. مدال‌های آنها به جامعه شادی و نشاط می‌دهد و از بعد همگانی باعث ترویج بیشتر ورزش در جامعه خواهد شد. خواسته‌ها و اهداف فدراسیون‌ها هم منطبق بر نیازهای بانوان ورزشکار می‌شود و بودجه بیشتری برای رشد آنها از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد.


نایب رئیس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: ما برای آنکه بسکتبال را در میان بانوان ترویج دهیم نیاز به حمایت مالی بیشتری داریم و به صورت کلی باید جامعه ورزشی بانوان در تمامی رشته‌ها حداکثر تلاش خود را بکنند تا با موفقیت نظرات مثبت را به سوی خود تغییر دهند.


همسر مرحوم منصور پورحیدری در مورد اینکه توانست طلب شوهرش را از باشگاه استقلال بگیرد یا خیر، اظهار کرد: متاسفانه آقای افتخاری و تیم‌شان نزدیک به دو سال گذشته که منصور از دنیا رفته قدمی برای پرداخت مطالبات شوهرم برنداشتند و حالا که آقای فتحی جایگزین افتخاری شده است، امیدوارم نگاه ایشان به این موضوع مثبت باشد. من وظیفه خود می‌دانم به دیدار فتحی بروم و با او در خصوص مطالبات شوهرم صحبت کنم.


وی افزود: باشگاه استقلال هزینه‌های زیادی می‌کند و بسیاری از مطالبات گذشته افراد مختلف را پرداخت کرده است. آبان امسال دومین سالگرد منصور است و هنوز گامی برای دادن بدهی‌های او برنداشته شده است. خودشان مدعی بودند که منصور پورحیدری پدر استقلال بوده است و من هم انتظار ندارم که برای او شق القمر کنند. مطالبات دو قرارداد آخر شوهرم را به ما بدهند. نمی‌خواهد ادعایی که در خصوص پرداخت هزینه‌های بیماری و مراسم آن مرحوم داریم را به ما بدهند. آن هم در شرایطی که فاکتورهای مربوطه هنوز هم موجود است. البته این خواسته خودشان بود که عملی نشد وگرنه ما انتظاری نداشتیم.


شجاعی در پایان در مورد اینکه به نظرش استقلال با وینفرد شفر موفق می‌شود یا نه، تصریح کرد: با شناختی که از سرمربی تیم استقلال پیدا کردم او می‌تواند تیمش را موفق کند. به نظرم در لیگ قهرمانان آسیا هم توانایی کسب ستاره سوم وجود دارد و در لیگ برتر هم می‌توان شانس زیادی برای قهرمانی استقلال قائل شد. شفر تیم کاملی در اختیار ندارد اما بازی‌های استقلال زیبا و تماشاگرپسند است و به نظرم در ادامه راه آنها این قابلیت را دارند تا نتایج بسیار بهتری را بگیرند چرا که تیم با بازیکنان خوبی در حال تقویت شدن است.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته