دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 01:38
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خبر داد؛

جریمه میلیونی نگه‌داری سنجاب ایرانی‌ در نهاوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: متخلفِ زنده‌گیری و نگه‌داری یک بطانه سنجاب به پرداخت یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.
کد خبر : 300926

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست، عباس نجاری گفت: متخلف زنده گیری و نگه‌داری یک بطانه سنجاب که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند دستگیر و به دادگاه معرفی شده بود، به پرداخت یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.


وی اظهار کرد: نیروی یگان اداره حفاظت محیط زیست طی گزارش دریافتی مبنی بر حمل و عرضه یک بطانه سنجاب ایرانی توسط یک فرد متخلف در این شهرستان، وی را به مراجع قضایی معرفی کردند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند بیان کرد: به دلیل تخریب جنگل‌های بلوط توسط دامداران و زنده‌گیری جانور و نوزادهای آن توسط شکارچیان و سودجویان برای فروش، تعداد این نوع گونه ارزشمند در طبیعت به شدت کاهش یافته است.
یک سال حبس تعزیری برای رهاسازی پساب در رزن


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن نیز گفت: فرد متخلفی به اتهام ایجاد آلودگی محیط و منابع آبی از طریق رهاسازی پساب کارگاه در محیط زیست پس از سیر مراحل قانونی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.


مجید اسکندری افزود: این فرد متخلف چندی پیش با شکایت حفاظت محیط زیست شهرستان رزن به مراجع قضایی معرفی شده بود.


وی بیان کرد: رهاسازی فاضلاب، زباله و نخاله‌های ساختمانی در گوشه و کنار معابر عمومی و زمین‌های کشاورزی از معضلات شهرستان رزن است.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن ادامه داد: یکی از منابع آلودگی محیط زیست در شهرستان رزن، رها شدن پساب وآلوده شدن منابع آبی شهرستان است.
عامل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آلموبلاغ به مراجع قضایی معرفی شد


رئیس محیط ‌زیست شهرستان اسدآباد هم از شناسایی عامل ایجاد آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خبر داد و اعلام کرد: فردی از عشایر منطقه حفاظت شده آلموبلاغ اسدآباد که اقدام به آتش‌زدن پوشش‌های گیاهی منطقه کرده بود به مراجع قضایی معرفی شد.


روح‌اله زال‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد هنگام گشت زنی در منطقه حفاظت شده آلموبلاغ متوجه آتش گرفتن پوشش گیاهی منطقه به مساحت یک هکتار شده و در بررسی‌های بعدی مشخص شد، این آتش سوزی توسط یکی از عشایر آن منطقه صورت گرفته است.


وی افزود: فرد متخلف شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شد.


رئیس محیط ‌زیست شهرستان اسدآباد تصریح کرد: آتش سوزی هر ساله وسعت زیادی از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان را که از ارزشمندترین سرمایه‌های طبیعی است تهدید می‌کند و با سوختن و خاکستر شدن آنها فرسایش خاکی، بیابان‌زایی و گرد و غبار در کمین استان است.


بر اساس ماده 13 قانون شکار و صید، ایجاد یا فراهم کردن مقدمات آتش‌سوزی در پارک‌های ملی و آثار طبیعی ملی و مناطق حفاظت ‌شده یا پناهگاه‌های حیات وحش براثر بی مبالاتی یا عدم رعایت مقررات محیط زیست و یا تخلف‌از نظامات دولتی مجازات حبس از نود و یک روز تا سه سال یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا بیست میلیون ریال را در پی دارد.


انتهای پیام/4009/4044


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته