دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 12:50
عضو آکادمی باشگاه استقلال:

درخشش جوانان استقلال نوید روزهای درخشانی را داد

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: وینفرد شفر با تیم نصفه و نیمه استقلال به خوبی از بازیکنان جوان بازی گرفت و نوید روزهای درخشانی را در آینده‌ای نه چندان دور داد.
کد خبر : 300883

محمد نوری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تساوی شب گذشته استقلال برابر ذوب‌آهن گفت: تیم وینفرد شفر در مقایسه با هفته اول نمایش بهتری ارائه کرد و بازیکنان جوان تیم نوید روزهای درخشانی را دادند. بازیکنانی در تیم هستند که پتانسیل ستاره شدن را دارند. استقلال به خوبی به ذوب‌آهن فشار آورد و اگر دقت بیشتری نزد مهاجمان تیم بود، به طور حتم شاهد برتری این تیم در اصفهان بودیم.


وی ادامه داد: بازیکنانی مانند روح‌الله باقری، فرشاد محمدی‌مهر، آرمین سهرابیان، رضا آذری و الهیار صیادمنش نشان دادند که مستعد بزرگی هستند و کمی نیاز به تجربه دارند تا در غیاب ستاره‌های تیم نمایش بسیار خوبی را داشته باشند. فراموش نکنیم که مامه باباتیام، امید ابراهیمی، سرور جباروف و سیدمجید حسینی از تیم رفته‌اند و داریوش شجاعیان، محسن کریمی و مرتضی آقاخان هم مصدوم هستند. مرتضی تبریزی، مارکوس نیومایر و طارق همام هم دیشب غایب بودند و از هفته آینده می‌توانند در خدمت تیم باشند. در چنین شرایطی استقلال بازی برتری را نسبت به ذوب‌آهن ارائه کرد و آینده‌ای روشن را برای هواداران ساخت.


عضو آکادمی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: به نظرم وینفرد شفر باید روی خط دفاعی استقلال بیشتر کار کند. مدافعان تیم روی گل‌هایی که ذوب‌‌آهن روی ضربات شروع مجدد به ثمر رساند، مقصر بودند و اجازه دادند تا حریف از فرصت‌هایی که دارد، استفاده کند. خط دفاع استقلال نباید آشفته باشد و می‌توان این موضوع را حل کرد. در خط میانی تیم نیاز به یک رهبر و بازی‌ساز دارد که امیدوارم نیومایر از این قابلیت برخوردار باشد. البته که تبریزی و طارق عزیز به تیم اضافه شدند اما باید صبر کرد و اولین نمایش آنها را در خط حمله دید. روح‌الله باقری تمام کننده نیست و بیشتر در ایجاد موقعیت گل موثر است. کاری که روی گل اول برابر ذوب‌آهن به خوبی انجام داد اما فرصت طلایی که به دست آورده بود را از دست داد.


وی یادآور شد: کار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر از لیگ است و به نظرم تیم باید چند بازیکن دیگر جذب کند تا برابر السد نمایش قابل قبولی داشته باشد. استقلال در خطوط دفاعی، میانی و حمله با جذب مهره‌های تاثیرگذار قابلیت بالاتری پیدا می‌کند و می‌تواند برابر السد که ژاوی و گابی را در خط میانی دارد بازی‌های به مراتب بهتری را ارائه کند. بازیکنان جوان تیم هم باید از فرصتی که دارند نهایت استفاده را ببرند و آمادگی‌شان را به سطحی برسانند که سرمربی تیم روی انها حساب ویژه‌ای باز کند.


نوری در خصوص اینکه برخی کارشناسان معتقدند اگر منصوریان هدایت استقلال را به جای شفر داشت، از دو بازی اول دو امتیاز نمی‌گرفت، تصریح کرد: بدون تردید از توانایی‌های فنی شفر نمی‌توان به سادگی گذشت. او فصل گذشته تیم را متحول کرد و با نتایج خوبی که در آسیا گرفت، نشان داد یک مربی کاملا حرفه‌ای است. با احترام به همه مربیان فوتبال ایران باید بپذیریم که مربیان خارجی موفقی در فوتبال ایران حضور دارند که باید مربیان داخلی از تجربیات آنها استفاده کنند. شفر یک تیم نصفه و نیمه را در اختیار دارد که در هر دو بازی اخیر با وجود آنکه مساوی کرده اما برتری شاگردان او نسبت به حریف محسوس بوده است.


وی تاکید کرد: شفر خیلی روی موفقیت تیمش وقت می‌گذارد و ایرادات موجود در بازی‌های تیمش را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد تا در ادامه راه نتایج بهتری گرفته شود. علیرضا منصوریان و دیگر مربیان ما همگی خوب هستند و می‌توانند بهتر از این‌ها شوند به شرطی که فاصله خود با مربیان حرفه‌ای دنیا را کم کنند.


نوری با اشاره به تلاش شفر برای بازیکن‌سازی در باشگاه استقلال اظهار کرد: شفر پیگیر فعالیت‌های تیم‌های پایه است و این فصل هم چند بازیکن از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان آورده است. او تلاش می‌کند تا استقلال را به سمت حودکفایی در امر بازیکن‌سازی پیش ببرد و بدون تردید در آینده‌ای نه چندان دور استقلال نه تنها نیازی به خرید آنچنانی بازیکن پیدا خواهد کرد، بلکه از محل فروش بازیکنانی که به سطح اول فوتبال ایران رسانده است، درآمدزایی مناسبی خواهد داشت.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته