دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 10:17
هفته دوم لیگ برتر؛

آمادگی پرسپولیس برای جهش به صدرجدول/ جدال جوان‌ترین و مسن‌ترین مربی لیگ در یادگارامام

برنده دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولادخوزستان صدرنشین لیگ برتر می‌شود.
کد خبر : 300862

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هفته دوم هجدهمین دوره لیگ برتر امشب با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد و در مهم‌ترین بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان برای تصاحب صدر جدول در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.


تراکتورسازی تبریز - نساجی قائم‌شهر


سرخ‌پوشان تبریزی با مالکیت محمدرضا زنوزی به دنبال اهدافی بزرگ هستند. پس از آنکه جان توشاک مربی کهنه‌کار و نامدار ولزی هدایت این تیم را برعهده گرفت، هری فورستر مهاجم انگلیسی، آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی و یوکیا سوگیتا هافبک ژاپنی جذب تیم اول تبریز شدند. مسعود شجاعی و اشکان دژآگه هم به تراکتورسازی پیوستند و خبرها حاکی از آن است که بازیکن خارجی دیگری هم پیراهن سرخ تراکتور را برتن خواهد کرد. تراکتورسازی در هفته نخست مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی رسید اما این هفته در خانه به چیزی جز 3 امتیاز فکر نمی‌کند. شکست خانگی نساجی قائم‌شهر مقابل ذوب‌آهن، امیدهای این تیم برابر تراکتور را کم کرده است. جواد نکونام که در 37 سالگی روی نیمکت نماینده قائم‌شهر نشسته و جوان‌ترین سرمربی لیگ برتر است، تلاش خواهد کرد تا مقابل توشاک 69 ساله که مسن‌ترین سرمربی به شمار می‌رود، با امتیاز به خانه بازگردد تا تیمش در قعر جدول قرار نگیرد.


پرسپولیس - فولاد خوزستان


بدون تردید مسابقه امشب سرخ‌پوشان تهران و اهواز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که تیم برنده می‌تواند در صدرجدول قرار بگیرد. پرسپولیس هفته قبل موفق شد پدیده را در خانه‌اش یک بر صفر شکست دهد و فولاد هم در آخرین لحظات برتری دو بر یک را برابر پارس جنوبی جم ثبت کرد. این دیدار را می‌توان تقابل بهترین خط دفاعی و آماده‌ترین خط حمله لیگ دانست. آمار دفاعی پرسپولیس به رهبری سیدجلال حسینی بسیار خوب است و در مقابل فولاد هم با حسن بیت‌سعید و شیمبا در نوک حمله و حمایت سروش رفیعی پشت‌سر این دو مهاجم از آمادگی زیادی برای باز کردن قفل دروازه تیم برانکو ایوانکوویچ برخوردار است. بدون شک گل نخوردن پرسپولیس به منزله صدرنشینی این تیم است چرا که علی علیپور و گادوین منشا بازیکنانی نیستند که اجازه ندهند فولاد بدون گل خورده به اهواز بازگردد.


سپیدرود رشت - سپاهان


زردپوشان اصفهان در هفته اول نتوانستند برابر صنعت‌نفت آبادن برنده شوند و حالا به رشت آمده‌اند تا با برتری مقابل تیمی که مقابل سایپا شکست سنگین سه بر صفر را پذیرفت برنده شوند و به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شوند. امیرقلعه‌نویی که تیمی پرمهره را همچون همیشه جمع‌آوری کرده است برای آنکه بتواند بر تیم خداداد عزیزی غلبه کند، نیاز به درخشش مهاجمان خود دارد و بزرگ‌ترین مانع مقابلش حمایت بی چون و چرای هواداران از تیم سپیدرود است. سرخ‌های گیلان اگر موفق به متوقف کردن سپاهان شوند، می‌توانند در هفته‌های آینده امیدوارانه‌تر لیگ را ادامه دهند.


صنعت‌نفت آبادان - ماشین‌سازی(گسترش‌فولاد) تبریز


پائولو سرجیو پرتغالی هدایت برزیل آبادان را برعهده گرفته تا صنعت‌نفت این فصل موفق‌تر از فصل قبل که با فراز کمالوند بود، شود. آنها هفته اول در خانه سپاهان بازنده نبودند و این هفته در اولین دیدار خانگی به دنبال نخستین 3 امتیاز هستند. در مقابل ماشین‌سازی که فیروز کریمی باتجربه را سرمربی خود می‌بیند، هفته قبل مقابل استقلال خوزستان در آخرین لحظات برد را با مساوی عوض کردند و این هفته تلاش خواهند کرد تا در گرمای آبادان بازنده نباشند. نکته جالب در خصوص تیم ماشین‌سازی اینکه هنوز نام این تیم در مسابقات از سوی سازمان لیگ گسترش‌فولاد است و مشخص نیست نام در لیگ هجدهم چیست.


ادامه برنامه بازی‌های هفته دوم لیگ برتر


جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷‌


* تراکتورسازی تبریز- نساجی ‌مازندران- ساعت : ‌۲۰‌ ورزشگاه: یادگار امام تبریز
داور: ‌رضا کرمانشاهی کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – جواد مداح – علی صفایی ناظر: حسین خانبان


* سپیدرود رشت- فولاد مبارکه ‌سپاهان ‌- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: سردار جنگل رشت
داور: ‌محمدحسین زاهدی فرد کمک‌ها: یعقوب حجتی – علی اکبر عظیم پور – امیر عرب براقی ناظر: فریدون اصفهانیان


* صنعت‌نفت آبادان- گسترش ‌فولادتبریز- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: تختی آبادان
داور: مهدی مرجانزاده کمک‌ها: اسد حاج محمدی – یعقوب سخندان – یاسر همرنگ ناظر: محمود رفیعی


*‌ پرسپولیس تهران- فولاد خوزستان- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: آزادی تهران
داور: حسین زرگر کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – حسن یوسفی – کوپال ناظمی ناظر: ایرج نظری


انتهای پیام/4048



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته