دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 00:30

انصراف شرکت نفتی آلمانی از ادامه فعالیت در ایران

شرکت انرژی وینترسهال (Wintershal) آلمان می‌گوید تفاهم‌نامه کنونی خود با شرکت ملی نفت ایران را تمدید نخواهد کرد.
کد خبر : 300827

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از اسپوتنیک، سخنگوی شرکت آلمانی اعلام داشت: "در ماه آوریل سال 2016، شرکت وینترسهال به‌منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای همکاری‌های دوجانبه اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک با شرکت ملی نفت ایران کرد و در همان زمان پروژه‌های بالقوه صنعت نفت را مورد بررسی قرار داد. شرایط اقتصادی و ژئوپلتیک ایران اهمیت بالایی در تحقق چنین پروژه‌هایی دارند."


وی افزود: "متاسفانه، امکان تبیین شرایط کلی اقتصادی در طول مذاکرات با شرکت ملی نفت ایران وجود نداشت. علاوه بر این، در حال حاضر وضعیت کلی سیاسی امکان ادامه فعالیت در ایران را می‌گیرد. تفاهم‌نامه ما با شرکت ملی نفت به‌زودی منقضی خواهد شد و مجددا تمدید نخواهد شد."


این مقام مسؤول ادامه داد شرکت مطبوعش در حال حاضر تصمیم ندارد پروژه‌های دیگری را در ایران دنبال کند.


در اوایل ماه می میلادی، دونالد ترامپ تصمیم خود را مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد. این توافق‌نامه موسوم به برجام در سال 2015 در وین و توسط ایران، اتحادیه اروپا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متحده و آلمان امضا شده بود.


رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که تمام تحریم‌های علیه تهران را دوباره اعمال خواهد کرد. با این وجود، شرکای اروپایی واشنگتن بارها اعلام کرده‌اند که قصد دارند به معامله با ایران ادامه دهند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته