دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 07:44

آزمایش موفقیت‌آمیز رهگیر موشک بالستیک توسط هند

رسانه‌ها اعلام کردند که سازمان تحقیق و توسعه دفاع هند موفق شده است که پس از 20 سال تلاش، رهگیرهای ارتفاع بالا و ارتفاع پایینی را توسعه دهد که می‌توانند موشک‌های بالستیک میان‌برد با سرعت سه تا هشت ماخ را منهدم کنند.
کد خبر : 300791

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مقامات دفاعی هند اعلام کردند که کشورشان توانسته با موفقیت رهگیر مافوق صوت ساخت خودش را آزمایش کند. این سامانه دفاع هوایی پیشرفته به‌منظور انهدام موشک‌های بالستیک ارتفاع پایین در محدوده 15 تا 25 کیلومتری طراحی شده است.


یک مقام دفاعی به رسانه‌ها گفت که دانشمندان DRDO، در حضور مقامات ارتش هند، با موفقیت مأموریت آزمایشی را انجام دادند که در آن رهگیر تازه ساخته‌شده دقیقا یک هدف شبیه‌سازی را مورد هدف قرار داد.


یک مقام دفاعی هند گفت: "این اولین بار بود که موشک رهگیر به سمت اهداف متعدد شبیه‌سازی شده توسط تیم ماموریت شلیک شد. موشک پس از انتخاب هدف مورد نظر از میان تعداد انبوهی از موشک‌ها، به سمت آن حمله رفت و با آن اصابت کرد. مأموریت با موفقیت انجام شد و تیم عملیاتی به تمام اهداف مورد نظر خود رسیدند."


به گزارش آنا، موشک مورد نظر 24.6 فوت طول دارد و دارای سیستم ناوبری پیشرفته‌ای است. نورمال سیتارامان وزیر دفاع هند، به دانشمندان دفاعی کشورش به‌خاطر این مأموریت و آزمایش موفقیت‌آمیز تبریک گفت.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

برچسب ها: هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته