دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوام چامسکی:

نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در برابر نفوذ و دخالت اسرائیل هیچ است

نوام چامسکی، نویسنده و تحلیلگر سرشناس آمریکایی در مصاحبه با یکی از نشریات آمریکایی، انتقاد شدیدی را متوجه رسانه‌های این کشور کرده و گفته: این رسانه‌ها بر روی موضوعاتی تمرکز می‌کنند که کاملا حاشیه‌ای بوده و موضوعات مهم و اصلی را به فراموشی می‌سپارند.
کد خبر : 300778

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، نوام چامسکی، تحلیلگر و منتقد آمریکایی بیان کرده است که نفوذ و دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا به شکلی وسیع از هر چه روس‌ها احتمالا در این انتخابات صورت داده‌اند فراتر و بیشتر است.


نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در برابر نفوذ و دخالت اسرائیل هیچ است


وی در مصاحبه با «امی گودمن» از نشریه Democracy Now ضمن انتقاد از رسانه‌های آمریکایی آن‌ها را متهم کرده که به موضوعاتی می‌پردازند و تمرکز خود را بر مسائلی قرار می‌دهند که کاملا حاشیه‌ای و بی اهمیت است و از این مسائل برای انحراف اذهان و توجهات از مشکلاتی واقعی ساختاری که جامعه آمریکا با آن‌ها روبه‌روست، استفاده می‌کنند.


چامسکی در این مصاحبه گفته است: آیا روسیه در انتخابات ما دخالت کرده؟ این پرسشی است که امروز به شدت در رسانه‌های ما دنبال می‌شود و توجه رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است. از نظر من در بسیاری از نقاط دنیا به این مسأله به چشم یک طنز نگاه می‌کنند. دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا به شکلی وسیع از هرچه روس‌ها ممکن است انجام داده باشند، قراتر می‌رود.


در سال ۲۰۱۵ نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو از کنگره آمریکا خواست با سیاست‌های اوباما در برابر ایران مقابله کند. نتیجه این تلاش‌های وی، شروع مخالفت‌های جدید با توافق هسته‌ای بود که اکنون رئیس‌جمهور جدید آمریکا از آن خارج شده است.


نتانیاهو در آن زمان بیان کرد: رویکرد اوباما... به شکلی غیرقابل‌قبول و با حالتی تهدیدکننده بیان شده است. این توافق جلوی ایران را برای تولید سلاح‌های هسته‌ای نمیگیرد، بلکه تضمینی است برای این که ایران تعداد بی‌شماری از این تسلیحات را به دست آورد.


چامسکی در این مصاحبه گفت: آیا تا به حال پوتین در نشست مشترک کنگره و سنای آمریکا حاضر شده است تا از آن‌ها درخواست کند که سیاست‌های آمریکا را تغییر دهند؛ حتی اینکه بدون آنکه به رئیس‌جمهور آمریکا در این‌باره خبری داده باشد؟ نمایندگان آمریکا توجهی به خواست موکلان خود ندارد. آن‌ها تمام توجهشان به صدای یک درصد مشهور معطوف است: ثروتمندان و قدرتمندان.


نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در برابر نفوذ و دخالت اسرائیل هیچ است


وی ادامه داد: شما می‌تواند به راحتی و با دقت بسیار بالا نتایج یک انتخابات ریاست‌جمهوری در سنا را تنها به نگاه کردن به میزان هزینه‌ها و منابع هزینه‌های انتخاباتی پیش‌بینی کنید. در واقع این لابی‌گر‌ها هستند که در عمل قانون‌های ایالات متحده را در اتاق‌های کنگره می‌نویسند.


چامسکی بیان می‌کند: در نتیجه اگر شما رسانه‌ها نگران انتخابات ما و که این انتخابات‌ها چگونه برگزار می‌شود، هستید و در نتیجه آن‌ها چه اتفاقی برای جامعه رخ می‌دهد، نگاه کردن به روسیه و هکر‌های این کشور، اشتباه‌ترین نقطه برای انتخاب است.


منبع: تابناک


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته