دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1397 - 17:43

جامعه بین‌الملل خواستار پایان‌بخشی تنش‌های پساانتخابات در زیمبابوه شد

مقام‌های بین‌المللی متعدد از جمله رئیس سازمان ملل از سیاستمداران زیمبابوه خواستند به درگیری‌های ایجاد شده پس از انتخابات اخیر پایان ببخشند.
کد خبر : 300770

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از بی‌بی‌سی، دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش، با اشاره به تنش‌های ایجاد شده در دوران پساانتخابات کشور زیمبابوه، مقامات سیاسی این کشور آفریقایی را به خویشتن‌داری دعوت کرد.


همچنین وزیر خارجه انگلیس جرمی هانت نیز نسبت به درگیری‌های ایجاد شده بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی زیمبابوه عمیقا ابراز نگرانی کرد.


سفارت آمریکا در هراره نیز همگان را به حفظ آرامش دعوت و اعلام کرد: "کشور زیمبابوه یک فرصت تاریخی برای ساختن آینده‌ای روشن در اختیار دارد."


دبیر کل سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامی‌سازی پیامدهای انتخابات معادل سرکوب آزادی بیان و تشکل‌های اجتماعی است.


درگیری شدیدی برای روز پنج‌شنبه گزارش نشده است هرچند نیروهای مسلح پلیس در سطح شهر رفت‌وآمد داشتند و از مردم می‌خواستند مراقب رفتار خود باشند.


گفتنی است پس از اعلام پیروزی حزب حاکم زانو پیاف در انتخابات اخیر زیمبابوه، نیروهای امنیتی و مخالفان دولت دچار تنش و درگیری شدند.


رای‌گیری در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری بدون نامزدی موگابه در زیمبابوه روز دوشنبه برگزار شد. شهروندان زیمبابوه در حالی‌ آرای خود را به صندوق‌های رای می‌اندازند که رابرت موگابه، رییس‌جمهوری پیشین این کشور بعد از حدود چهار دهه در نوامبر سال گذشته با اجبار ارتش و حزب خودش، از مقام خود کنار کشید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته