دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرجام بازار طلا در ایران چیست؟

شورای جهانی طلا اعلام کرد: با توجه به مدت زمان باقیمانده تا آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران تقاضای طلا در این کشور همچنان بالا باقی بماند.
کد خبر : 300742

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا از بلومبرگ، تقاضای طلا و سکه در ایران طی هفته‌های گذشته به بالاترین میزان خود در چهار سال گذشته رسیده است.


شورای جهانی طلا اعلام کرد: فروش سکه و طلا در ایران طی سه ماهه دوم سال جاری سه برابر شده و به بالاترین میزان در چهار سال گذشته رسیده است.


بنا به اعلام این مرکز در طول سه ماهه دوم سال جاری ۱۵.۲ تن طلا در ایران به فروش رسیده است.


آمار شورای جهانی طلا نشان می‌دهد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ ایران ۷۵ درصد کل تقاضای طلا در خاورمیانه را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ تقاضای طلا در ایران کمتر از نیمی از کل تقاضای طلا در خاورمیانه بوده و در سال ۲۰۱۶ نیز میزان تقاضای طلا در ایران ۱۵ درصد کل منطقه بوده است.


قرار است از روز ۶ آگوست و با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران دسترسی این کشور به طلا و بازار طلا محدود شود.


‏کاگداس کوچوکمیراقلو, کارشناس اقتصادی موسسه متالز فوکوس می‌گوید تقاضای طلا در ایران برای ماه‌های باقیمانده سال ۲۰۱۸ همچنان قوی خواهد ماند و حتی این احتمال وجود دارد که افزایش یابد.


وی گفت: بانک مرکزی ایران به عرضه سکه‌های پیش فروش شده به بازار ادامه خواهد داد.


مسعود غلامپور نیز تحلیل‌گر شرکت تأمین سرمایه نوین گفت: تقاضا برای طلا در بازار بسیار بالاست چرا که ارزش ریال ایران کاهش یافته است.


وی گفت مردم می‌خواهند در چیزی سرمایه‌گذاری کنند که در زمان بحران اقتصادی همچنان ایمن باقی بماند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته