دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1397 - 16:41
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

اگر وزرای ثروتمند کابینه اقتصاددانان خوبی بودند این وضعیت کشور نبود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: سازمان ویژه مبارزه با فساد با این امید تشکیل شد که سازوکاری ایجاد شود تا زنجیرهای به‌هم پیوسته اقتصادی را پاره کند.
کد خبر : 300726

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در پاسخ به کسانی که تشکیل سازمان ویژه مبارزه با فساد را موازی‌کاری با دیگر سازمان‌ها و نهادهای مسئول در حوزه برخورد با فساد اقتصادی می‌دانند، گفت: ما با این امید این سازمان را تشکیل می‌دهیم که سازوکاری ایجاد شود تا زنجیرهای به‌هم پیوسته اقتصادی که الان در کشور ایجاد شده را پاره کند.


وی با بیان اینکه امیدواریم این سازمان همانند دیگر سازمان‌هایی که در این راستا تشکیل شده خودش به معضلی تبدیل نشود، گفت: معمولا ابتدای تشکیل هر سازمانی با چنین مسایلی مواجه نیستیم و اگر حتی یک روز و یک ساعت یک مبارزه بی‌امان و جدی با فساد داشته باشیم شاید به اندازه سال‌ها به کشور کمک کند و امید را در دل مردم زنده بدارد.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه عزم جدی در برخورد با فساد در بین برخی از مسئولان وجود ندارد، گفت: علت اینکه برخی مسئولان در کشور انگیزه‌ای برای مبارزه با فساد اقتصادی ندارند این است که می‌دانند پای خودشان و اطرافیانشان گیر است.


کمالی‌پور با اشاره به اینکه باید عزمی جدی در برخی مسئولان و مدیران کشور برای مبارزه با فساد ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این که حضرت آقا بارها و بارها می‌فرمایند که باید یک انقلابی در درون انقلاب‌مان برپا کنیم این است که ایشان همین مسائل را درون کشور می‌بینند.


وی افزود: اولین شرطی که برای اصلاح جامعه باید در نظر گرفته شود این است که صالحان جامعه هم باید خودشان مصلح باشند ولی این مصلح بودن را در رفتار برخی مسئولان نمی‌بینیم.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست مجلس از وزرای پیشنهادی دولت در زمان رای اعتماد برای اعلام اموال و دارایی‌های خودشان گفت: در زمان رای اعتماد به وزرا، برخی‌ها اموالشان را با زور و اجبار اعلام کردند که رقمی از 650 میلیون تومان بود تا هزار میلیارد تومان؛ سوال بنده این است که این اموال چگونه به دست آمده؟ از راه صحیح اقتصادی یا از رانت اقتصادی؟


کمالی‌پور افزود: اگر این اموال از راه اقتصادی صحیح به دست آمده که نشان می‌دهد این وزرا اقتصاددانان خوبی بودند ولی نباید با حضور این اقتصاددانان خبره در منصب وزارت، اقتصاد ما انقدر فشل باشد.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی شرط موفقیت مبارزه با فساد را مدیریت افراد سالم در بعد اقتصادی ذکر کرد و گفت: آیا کسی که 30 سال است از رانت این مملکت استفاده کرده و اموال، دارایی و سرمایه کلانی جمع کرده می‌تواند در مقام وزیر با مفاسد برخورد کند؟ بنابر این کسی می‌تواند با فساد مبارزه نماید که خودش و اطرافیان درجه اولش مشکلی در حوزه اقتصادی نداشته باشند.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته