دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 07:50
عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

فراکسیون امید و دولت پیگیرتصویب لوایح چهارگانه «اف‌ای‌تی‌اف» در مجلس

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و فراکسیون امید با تمام ارکان پیگیر تصویب لوایح چهارگانه موسوم به «اف‌ای‌تی‌اف» در مجلس هستند.
کد خبر : 300711

یحیی‌ کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در مورد آخرین اخبار مربوط به لوایح چهارگانه موسوم به «اف‌ای‌تی‌اف» در مجلس اظهار کرد: دولت با تمام ارکان پیگیر است که این لوایح چهارگانه بار دیگر در دستور کار مجلس قرار بگیرد.


وی افزود: دولتی‌ها معتقدند اگر ظرف مدت باقی‌مانده از ضرب‌الأجل اروپا حداقل یکی یا دو لایحه از این لوایح را تصویب نکنیم، دیگر بهانه‌ای برای تمدید نخواهیم داشت و در لیست سیاه آنان قرار می‌گیریم و بانک‌های ما با هجمه تحریم‌های آنها مواجه می‌شوند که از تحریم‌های آمریکا هم سنگین‌تر است.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تعدادی از اعضای فراکسیون امید مجلس هم در مصاحبه‌هایی که انجام داده‌اند این نظر دولت را تایید می‌کنند، تصریح کرد: واقعیت این است که وضعیت ما از این بدتر نخواهد شد و ما چیز دیگری نداریم که بخواهیم به واسطه «اف‌ای‌تی‌اف» به دست آوریم.


کمالی‌پور تاکید کرد: یکی از تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها در دستور کار قرار داده‌اند، تعاملات بانکی است که اینها در نهایت ارتباطات مالی و بانکی خود و کشورهای اروپایی را قفل کرده و می‌کنند. با چنین وضعیتی به نظر نمی‌آید تصویب لوایح چهارگانه خیلی به ما کمک کند.


وی با بیان اینکه درصد زیادی از نمایندگان پس از ملاقات با مقام معظم رهبری دیگر راغب نیستند این لوایح در دستور کار قرار گیرد و در موردش بحث شود، گفت: دولت اما به شدت پیگیر است که این کار انجام شود و نمایندگان فراکسیون امید هم مصرانه تلاش می‌کنند تا این کار انجام شود.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته