دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1394 - 09:29

اولاند: نحوه استقبال ایران از «فابیوس» سنجیده می‌شود

رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته (دوشنبه) نسبت به سفر وزیر امورخارجه کشورش به ایران و امکان برخورد منفی با وی در تهران واکنش نشان داد.
کد خبر : 30065

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، در آستانه سفر «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری این کشور گفت: نحوه استقبال از «فابیوس» را مشاهده می‌کنیم و از نظر ما این استقبال، آزمونی برای رفتار ایران است.


خبرگزاری فرانسه این اظهار نظر را واکنشی به انتقادات روزهای گذشته از سفر «فابیوس» به تهران دانست. سابقه «فابیوس» در موضوع خون‌های آلوده و همچنین مواضع سرسختانه این کشور در مذاکرات هسته‌ای، موجب شده است تا سفر وی به ایران با انتقادات گسترده‌ای همراه شود.


«فابیوس» طبق برنامه قرار است روز چهارشنبه وارد تهران شود و گفته می‌شود روابط تجاری و همچنین موضوعات منطقه در دستور کار وی در این سفر است.


«اولاند» در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تهران باید در ایجاد ثبات در منطقه ایفای نقش کند، گفت: انتظار داریم «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران نشان دهد که کشورش می‌تواند به حل بحران‌های منطقه، به ویژه سوریه کمک کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته