دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1397 - 06:07
توسط جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان انجام می‌شود؛

فعالیت در زمینه پرورش ماهی در قفس

مجوز نصب و راه‌اندازی چهار قفس پرورش ماهی از سوی جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان اخذ شد.
کد خبر : 300632

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب اظهار کرد: «جهاد دانشگاهی یک نهاد پژوهش‌محور است که باید در تمامی پروژه‌های کاربردی ورود پیدا کند و آنها را با تحقیق و پژوهش در بین مردم ترویج کند».


هدایت‌الله میرمرادزهی افزود: «در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان پروژه‌های کاربردی بسیاری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال اجراست که از جمله آنها می‌توان به پرورش آبزیان و ماهی در قفس اشاره کرد؛ این طرح‌ها به‌ دلیل نوپا بودن نیازمند ورود جدی جهاد دانشگاهی برای ترویج هر چه بیشتر آنها بر پایه اطلاعات علمی است».


مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: «تاکنون در طرح نوپای پرورش ماهی در قفس جهاددانشگاهی ورود پیدا کرده و مجوز نصب و راه‌اندازی چهار قفس پرورش را نیز اخذ کرده؛ امیدواریم با ورود جدی‌تر جهاددانشگاهی به این طرح در فاصله کوتاهی این قفس ها وارد مدار شوند».


به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، میرمرادزهی با اشاره به تصویب سند جامع شیلات سیستان و بلوچستان گفت: «انتظار داریم ظرفیت های ارزشمند پژوهش محور جهاد دانشگاهی در دیگر طرح های شیلاتی استان همچون کشت و پرورش میگو نیز نمود کند تا با ترویج و اشتغال‌زایی در آنها بخشی از محرومیت سیستان و بلوچستان جبران شود».


منبع: مهر


انتهای پیام/4056.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته