دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فاکس‌نیوز گزارش داد؛

انگلیس به دنبال بازارهای در حال رشد آسیا

وزیر تجارت انگلیس در حالی به دنبال بازارهای در حال رشد آسیا می‌گردد که در عین حال معتقد است در جنگ تجاری هیچ کشوری پیروز نیست.
کد خبر : 300621

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آنا به نقل از فاکس نیوز، لیام فاکس وزیر تجارت انگلیس گفت: انگلیس،‌ همچنان که برای جدایی از اتحادیه اروپا آماده می‌شود و به دنبال همسو کردن خود با بازارهای رو به رشد آسیا است.


این کشور به دنبال ایجاد تعاملات تجاری با کشورهایی است که قرار است بخش عظیمی از بازار صادرات آن باشند و در همین حال تا حد امکان خواستار حفظ تعاملات تجاری خود با اروپا است.


وی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس در توکیو افزود: اینجا همان جایی است که ما در 10 تا 15 سال آینده انتظار رشد جهانی را در آن داریم.


وزیر تجارت انگلیس که قصد دیدار با مقامات آمریکا و ژاپن را دارد، اعلام کرد: انگلیس به دنبال رسیدن به توافق تجاری با آمریکا،‌ استرالیا، نیوزیلند و آسیا پس از جدایی از اتحادیه اروپا است.


فاکس که پس از دیدار با مقامات ژاپن، از استقبال شینزوآبه نخست وزیر ژاپن و توشیمیتسوموتگی عضو کلیدی مذاکره کننده این کشور در زمینه پیوستن انگلیس به اتحادیه اقیانوس آرام خشنود به نظر می‌رسید، افزود: این همان حمایتی است که امیدوار بودیم تا اینجا کسب کنیم.


با وجود خروج آمریکا از اتحادیه اقیانوس آرام، کشورهای این اتحادیه همچنان در این اتحادیه باقی مانده‌اند.


وزیر تجارت انگلیس گفت: انگلیس ناامیدی آمریکا از مسائل تجاری همچون تولید فولاد چین و دسترسی به بازار،‌ آگاه است اما به دنبال یافتن راه‌حل‌های چند‌جانبه از طریق سازمان تجارت جهانی و نهادهای دیگر است.


فاکس گفت: به نظر ما به کارگیری تعرفه‌های یک‌جانبه که می‌تواند به واکنش متقابل بیانجامد،‌ افزایش هزینه‌ها،‌ تورم و بیکاری احتمالی،‌ راه‌حل برخورد با این مسئله نیست. همان‌طور که همیشه گفته‌ام، در جنگ تجاری هیچ کس پیروز نیست بلکه فقط آسیب به جا می‌ماند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ژاپن نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته