دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1394 - 09:07

ظریف: توافق هسته‌ای محصول نگاه متفاوت ایران است/ معصوم: این توافق موجب ثبات و آرامش در منطقه می‌شود

رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با وزیر امورخارجه ایران با تبریک نهایی شدن پرونده هسته‌ای، آن را موجب ثبات و آرامش در منطقه خواند که نفع آن نه تنها به ایران بلکه به همه کشورهای منطقه می‌رسد.
کد خبر : 30059

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «العالم»، «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق همکاری کشورهای ایران، عراق، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌ویژه عربستان را برای صلح و ثبات منطقه بسیار مهم توصیف کرد.


وی افزود: بعد از توافق هسته‌ای اوضاع منطقه عوض می‌شود و دیگر ترس یا تهدید ساختگی دراختیار داشتن بمب اتم وجود ندارد. بنابراین می‌توان برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه به‌ویژه مبارزه با داعش همکاری کرد.


«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان نیز بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت عراق، در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.


«ظریف» توافق هسته‌ای را محصول نگاه متفاوت ایران دانست که این نگاه می‌تواند برای حل مشکلات منطقه‌ای نیز به‌کار گرفته شود.


وی افزود: من نخستین سفر خود را پس از توافق به کشورهای منطقه و همسایه انتخاب کردم و پیام من این است که ما و کشورهای منطقه می‌توانیم منادی گفت‌وگو و همکاری برای رفع سوء تفاهم‌ها باشیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته