دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 17:57

سرکنسولگری بریتانیا در سن‌پترزبورگ رسما به کار خود پایان داد

سفارت انگلستان در روسیه امروز چهارشنبه رسما تعطیلی سرکنسولگری خود در شهر سن‌پترزبورگ را تایید کرد.
کد خبر : 300543

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از تاس، در بیانیه سفارت انگلیس آمده است: "با کمال تاسف به­دلیل فشار دولت روسیه در پی اقداماتش در سالیزبری، سرکنسولگری بریتانیا در شهر سن‌پترزبورگ رسما تعطیل شد. روز دوشنبه، پرچم کشور انگلیس در حضور اولین و آخرین سرکنسولگرهایمان که در این شهر روسی خدمت کرده بودند از حالت احتزاز درآمد."


این مرکز پیشتر در ماه ژوئن بخشی از فعالیت‌های خود را متوقف کرد ولی تا پایان بازی‌های جام جهانی 2018 که در کشور روسیه برگزار شد به خدمات‌رسانی ادامه داد.


به‌گفته محققان انگلیسی، روز چهارم مارس سال جاری میلادی یک نیروی سابق اطلاعاتی روسیه و جاسوس انگلیس سرجی اسکریپال و دخترش توسط گاز اعصاب مسموم شدند. لندن بعدا اعلام کرد کرد که گاز سمی مورد استفاده در روسیه طراحی شده بوده و بر اساس این فرضیه موسکو را به دست داشتن در قضیه متهم ساخت.


در عین حال، طرف روسی همه اتهامات را رد کرد و بیان داشت که نه جماهیر شوروی و نه روسیه برنامه‌ای برای توسعه این نوع گاز نداشته‌اند.


سپس لندن 23 دیپلمات روس را بدون ارائه دلیل کافی از انگلستان اخراج کرد و تهدید کرد که اقدامات ضد روسی بیشتری انجام خواهد داد. موسکو نیز دست به اقدام مشابه زد و همان تعداد از کارکنان سفارت انگلیس را مجبور به ترک خاک روسیه کرد. روس‌ها همچنین بریتانیا را مجبور به تعطیلی سرکنسولگری خود در سن‌پترزبرگ کردند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته