دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1397 - 07:50
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

وارد مذاکره مجدد با آمریکا نمی‌شویم/ حسن‌نیت ایران در حوزه دیپلماسی ضربه اساسی دیده است

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا وقتی اقدام عملی برای جبران ضربه به حسن نیت ایران صورت نگیرد، ایرانیان به سمت مذاکره نمی‌روند.
کد خبر : 300485

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس خبرگزاری آنا، درباره طرح مذاکره بی‌قیدوشرط از سوی ترامپ اظهار کرد: آمریکایی‌ها همواره موضوع مذاکره با ایران را مطرح کرده‌اند. البته باید توجه داشت که بحث مذاکره با برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا فرق دارد.


وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند؛ یعنی ترامپ قصد دارد باب مذاکره باز شود و این را به عنوان یک پیروزی برای خود اعلام کند.


رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد: در حوزه دیپلماسی ضربه اساسی به حسن نیت ایران وارد شده است و تا وقتی اقدام عملی برای جبران این ضربه صورت نگیرد، ایرانیان به سمت مذاکره نمی‌روند.


به گزارش آنا،‌ دونالد ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان تصریح کرد که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.


وی گفت: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با مقام‌های ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.


ترامپ تأکید کرد: من به توافق با ایران پایان دادم. این توافق مسخره‌ای بود.


رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: معتقدم آن‌ها احتمالاً در پایان به این نقطه خواهند رسید که خواستار ملاقات شوند و من آماده‌ام تا هر زمان که بخواهند، با آن‌ها ملاقات کنم. من این کار را از روی قوت یا ضعف انجام نخواهم داد. فکر می‌کنم این کار اقدام مناسبی است. اگر بتوانیم به نتیجه‌ معنادار دست یابیم -نه اتلاف کاغذی که در توافق قبلی اتفاق افتاد-، قطعاًّ مایل به انجام ملاقات خواهم بود.


وی ترامپ درباره اینکه آیا پیش‌شرطی برای چنین ملاقاتی دارید گفت: هیچ پیش‌شرطی، نه. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته