دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خودروهای چینی ۶۰ درصد از بازار بجنورد را تسخیر کرده‌اند

رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد گفت: هم‌اکنون خودروهای بی‌کیفیت چینی حدود ۶۰ درصد از بازار این شهر را تسخیر کرده‌اند.
کد خبر : 30046

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از تسنیم، علیرضا بابایی با اشاره به تحریم‌ها و نیز کاهش تولید خودرو اظهار داشت: در این مدت خودروهای چینی جایگاه خود را در بازار به دست آورده و بازار را در دست گرفته‌اند و البته قیمت پایین خودروهای چینی در مقایسه با نمونه‌های تولید کره و ژاپن نیز در این زمینه مزید بر علت بوده است.


رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد افزود: این در حالی است که خودروهای چینی در مقایسه با تولید ایرانی، افت زیادی دارند و مالک به هنگام فروش با مشکل روبه‌رو می‌شود.


بابایی بابیان اینکه داستان در قطعات خودروها نیز همین است و قطعات چینی 50 تا 60 درصد از بازار را به دست دارند اظهار داشت: استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی، سبب استهلاک زودرس قطعات و نیز آسیب رساندن به سایر قطعات خودرو می‌شود که این امر مورد گلایه تعمیرکاران نیز هست.


رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد در بخش دیگر سخنان خود به ساماندهی معاملات خودرو در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آماری که از مراکز پلاک خودرو به‌دست‌آمده، هم‌اکنون 70 درصد از معاملات خودرو در مراکز غیر مرتبط انجام می‌شود و تنها 30 درصد از آن در واحدهای صنفی دارای پروانه معامله می‌شود.


وی افزود: به خریداران توصیه می‌شود برای تضمین ایمنی معامله خود، خرید خود را صرفاً از واحدهای دارای پروانه فعالیت انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.


بابایی اظهار داشت: معاملات انجام‌شده در واحدهای دارای پروانه معتبر ازاین‌رو ایمن است که خودرو به‌محض ورود به این نمایشگاه‌ها، به لحاظ فنی و اسنادی موردبررسی قرار می‌گیرد و معامله به‌طور کامل با خیال آسوده و راحت انجام می‌شود.


وی بابیان اینکه بیشترین شکایات رسیده به این اتحادیه مربوط به معاملاتی است که در مراکز غیر مرتبط انجام‌شده است گفت: با هماهنگی انجام‌شده با پلیس، به‌زودی از پلاک گذاری خودروها بدون داشتن کد رهگیری خودداری می‌شود.


رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد در بخش دیگر سخنان خود به انتقال مشاوران اتومبیل بجنورد به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: اعضای مشاوران اتومبیل بجنورد آمادگی دارند تا فعالیت خود را به خارج شهر منتقل کنند اما تاکنون با مشکل همکاری مسئولان مربوط درزمینهٔ تغییر کاربری زمین روبه‌رو شده‌ایم.


بابایی تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی دراین‌باره انجام‌شده و زمین موردنظر در چند مکان، پیشنهادشده است اما هنوز درخواست ما برای همکاری درزمینهٔ تغییر کاربری رایگان زمین به نتیجه نرسیده است.


وی گفت: تاکنون جلسات زیادی با راه و شهرسازی و شهرداری و نیز دادستانی برگزارشده اما هنوز نتیجه مطلوب حاصل نشده است.


رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل تأکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود تا در تغییر کاربری زمینی که قرار است در اختیار این اتحادیه قرار گیرد همکاری کنند تا این مشکل هرچه سریع‌تر حل‌وفصل شود.


بابایی تأکید کرد: با انتقال فعالیت این صنف به خارج شهر بخش بسیاری از بار ترافیکی شهر نیز به بیرون شهر منتقل می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته