دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 12:46
نماینده مردم اردکان در مجلس:

دشمنان ایران برای دامن زدن به مشکلات برنامه‌های شومی دارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان ایران و اسلام برای دامن زدن به مشکلات برنامه‌های شومی دارند، گفت: جنگ را ابتدا به جای میدان‌های نظامی به افکار عمومی و روان جامعه آورده‌اند تا در پرتو آن قدرت مردم‌سالاری، همبستگی ملی و توسعه و پیشرفت کشور را به مخاطره بیندازند.
کد خبر : 300421

به گزارش حوزه مجلس خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور اظهار داشت: تامین آب، بهم خوردن ساختار زیست‌محیطی به نسبت جمعیت منطقه، مهاجرت‌های بی‌رویه، رشد آسیب‌های اجتماعی، دشواری‌های معیشتی و چالش‌های جدید اقتصادی، مخاطرات اخلاقی و فرهنگی در منطقه یزد و اردکان را باید به عنوان مسائل منطقی و ملی جدی گرفت و به دنبال چاره برای آنها بود.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از اقدام سنجیده مجمع تشخیص‌مصلحت نظام به منظور فراهم آوردن امکان بازگشت همشهری زرتشتی سپنتا نیک نام به شورای شهر یزد که نشانه معنادار به ثمر نشستن تلاش‌های موثر شخصیت‌ها و نهادهای مدنی و اهتمام نظام به تثبیت حقوق شهروندی است، صمیمیانه تشکر می‌کنم.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ومحاسبات مجلس گفت: از این پس یزد سرزمین دوستی و همبستگی میان مذاهب، اقوام و گروه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی خواهد بود، می‌توان با تأمل در همین مسئله و توجه به قدرت وحدت و انسجام ملی در خلق پیروزی‌های تاریخی به عبور از بحران‌های بزرگ برای امروز کشور هم به درستی درس گرفت.


این نماینده مجلس تاکید کرد: مگر آنچه ملت ایران را در برابر نظام تا بن‌دندان مسلح به قدرت‌جهانی حامی او و در برابر نظام متجاوز بعثی و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی پیروز کرد، وحدت کلمه، اتکای به رهبری ممتاز امام، اراده، ایثار ملی، اعتماد، سلامت و درست کاری مسئولان نبود؟ امروز هم برای عبور از چالش‌ها و بحران‌های پیش‌رو به همان سرمایه اجتماعی و قدرت مردم بازگردیم.


وی با بیان اینکه مردم با مسائل جدی و واقعی رو به رو هستند، اظهار داشت: دشمنان ایران و اسلام برای دامن زدن به این مشکلات سیاست‌ها و برنامه‌های شوم دارند، جنگ را ابتدا به جای میدان‌های نظامی به درون افکار عمومی و روان جامعه آورده‌اند، می‌خواهند ایران را بی‌آینده، جامعه ایرانی را مایوس و بی‌اعتماد به تصویر در آورند تا در پرتو آن قدرت مردم‌سالاری، همبستگی ملی و توسعه و پیشرفت کشور را به مخاطره بیندازند.


تابش در ادامه نطق میان دستور خود گفت: رمزگذار موفق از این شرایط خطیر و پیچیده در درجه اول، تفاهم و توافق ملی بر سر مسائل پیش‌روی و راه‌حل‌های آنها است. کشور نیازمند گفت‌وگوی ملی است. حکومت، نخبگان و مردم باید به سوی هم بیایند، باهم گفت‌وگو کنند به تعبیر رهبر معظم انقلاب دست به اعتماد بزنند.


وی تاکید کرد: باور مردم به فهم به‌موقع واقعی مسئولان از مشکلات آنها، باور مردم به عقلانیت، درایت، کارآمدی و سلامت دست‌اندرکاران، باور مردم به انعطاف و اصلاح‌پذیری نظام و داشتن آینده بهتر برای خود و فرزندان‌شان، آنها را مصمم و فعال در برابر رویاهای خام ترامپ و همپیمانان منطقه‌ای ش می‌کند.


این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: به‌درستی غالب دلسوزان نظام، انقلاب و ایران به این نتیجه رسیده‌اند که نقطه آغاز برای حل مسائل مهم و جدید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در میدان سیاست است، تا رویکردهای سیاسی اصلاح نشود، تا اعتماد سیاسی ترمیم و تقویت نشود، تا نخبگان و جامعه در فرآیند مقابله بامسائل عدیده و پیچیده مشارکت فعال نداشته باشند، هیچ مسئله ریزودرشتی به درستی حل نمی‌شود. برای این کار باید جامعه و نخبگان احساس کنند اراده و نگاه جدید از سوی دستگاه‌های مسئول‌ها به وجود آمده است.


تابش با بیان اینکه این معنا را در سه سطح سیاست‌خارجی، سیاست‌داخلی و سیاست اقتصادی به اختصار چنین می‌توان طبقه‌بندی کرد، گفت: در سیاست خارجی محوریت وزارت امورخارجه به عنوان سکان‌دار سیاست‌خارجی به پرهیز از موازی کاری، اقدامات و بیان اظهارات تنش آفرین، پیگیری و استیفای حقوق ملت برای فروش نفت که جلوگیری از آن نقض مقررات بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری است.


این نماینده مجلس عنوان کرد: تدوین استراتژی برای مداخله احتمالی با آمریکا در چهارچوب اصول عزت، حکمت و مصلحت، تداوم گفت‎وگو و تعامل با کشورهای اروپایی، چین و روسیه برای حل مسائل منطقه‌ای و مقابله با افراطی‌گری‌های آمریکا و برای دور کردن سایه و تروریسم از منطقه، همچنین تامین نیازهای مالی، بانکی و تکنولوژیک ایده‌آل در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گیرد.


تابش بیان داشت: در سیاست داخلی هم توجه به خواسته‌های قشرهای مختلف اجتماعی به خصوص زنان، جوانان، قوام و مذاهب، کم کردن محدودیت‌ها و مداخله‌های نابه‌جا در زندگی خصوصی و حقوق شهروندی آنها، توجه عملی به نظرها و دیدگاه‌های نخبگان، فعالان مدنی، احزاب و تشکل‌ها سیاسی و صنفی و به رسمیت شناختن نقدها و اعتراض‌ها و فعالیت‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ومحاسبات مجلس اظهار داشت: رفع محدودیت‌های سیاسی در برابر شخصیت‌های ملی و دلسوز کشور، حل مسئله حصر و رفع تبعیضات حضور موثر جناب آقای خاتمی در جامعه، کمک به بازگشت ایرانیان خارج از کشور و حل مسائل قضایی‌وحقوقی حضور آنها، حل‌وفصل محکومیت‌های دانشجویی، فعالان مدنی، رسانه و محیط زیست، اصلاح فشای رسانه‌ای کشور به خصوص در رسانه‌ملی و قدرت بخشیدن به رسانه‌های مستقل و ملی کارآمد خواهد بود.


تابش گفت: در سیاست‌های اقتصادی مقابله جدید و اساسی با مسئله فساد، قاچاق، رانت‌خواری و تاکید بر شفافیت هر چه بیشتر اقدامات رسمی و فعالیت‌های غیر رسمی اقتصادی، اولویت دادن به تخصیص منابع محدود ارزی و اقتصادی بر اساس اولویت‌های اجتماعی به‌ویژه صیانت از طبقات محروم، اعتماد بخشی به نظام‌بانکی و سیاست‌های پولی، تقویت سیاست‌های نفتی و مقابله عملی با سیاست‌های ترامپ در مقابله با فروش نفت، اقدام عملی در قبال تهدیدهای معشیتی مردم را می‌طلبد.


عضو هیات رئیسه فراکسیون امید در مجلس تاکید کرد: به هر حال باید همه باهم بکوشیم که فرصت‌ها را از دست ندهیم و به‌موقع در برابر بحران‌ها و طوفان‌ها بایستیم تا همه تهدیدها به فرصت‌هایی برای ایران عزیز ومردم شریف تبدیل شود.


وی در پایان شعری از دیوان حافظ خواند:


قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته