دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 23:38

ظریف: حل موضوع هسته‌ای به سود منافع عراق و منطقه است/ العبادی: تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران «جنایت» است

نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد که مصلحت منطقه در این است که دولت‌ها و ملت‌های آن به دور از هرگونه درگیری در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند، زیرا دشمنان تفرقه و درگیری‌های طایفه‌‌ای را می‌خواهند.
کد خبر : 30040

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «سومریه‌نیوز»، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران با تشکر از مواضع خوب دولت و ملت عراق در قبال موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای گفت: ما احساس می‌کنیم حل مشکل هسته‌ای حتما به نفع ایران و عراق و کل کشورهای منطقه است و به دوستان منطقه‌ای می‌گوییم جای نگرانی وجود ندارد.


«ظریف» از تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تمجید و بر حمایت دولت ایران از عراق در مبارزه با داعش تاکید کرد.


همچنین «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در این دیدار گفت: مصلحت منطقه ایجاب می‌کند کشورها به دور از هرگونه درگیری با یکدیگر سازش کنند.


«حیدر العبادی» با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران نوعی «جنایت» است.


در همین ارتباط، دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حیدر العبادی» امروز دوشنبه در دفتر نخست‌وزیری با «ظریف» و هیات همراه وی دیدار و درباره اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و همچنین روابط دوجانبه گفت‌و‌گو کرد.


در این بیانیه آمده است: «العبادی» توافق هسته‎‌ای میان ایران و گروه 5+1 را به ایران تبریک گفت و تاکید کرد که تحریم‌های اقتصادی جنایتی در حق ملت ایران است و ما عراقی‌ها از تحریم‌های تحمیلی سابق بسیار رنج برده‌ایم.


دراین دیدار، «العبادی» توافق هسته ای را موجب خوشحالی در منطقه دانست و اظهار کرد: این موضوع ثابت کرد اتهامات درباره جمهوری اسلامی ایران بی اساس است و بهانه را از دست بدخواهان گرفت.


وی افزود: در هر صورت داشتن فناوری هسته‌ای حق ایران است و هیچ کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.


نخست وزیر عراق موفقیت ایران را موفقیت کل منطقه خواند و مواضع برخی کشورهای منطقه را غیر سازنده برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته