دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1397 - 00:38

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) سمت شرق و مجاور شهر اصفهان واقع شده است.
کد خبر : 300392

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، سوم آبان ۱۳۶۶ به تصویب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی رسید.


این واحد دانشگاهی از دوم بهمن همان سال با پذیرش ۵۱۰ دانشجو در چهار رشته تحصیلی آغاز به کار کرد و اکنون با بیش از 18 هزار دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی، دکتری حرفه‌ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی فعالیت علمی پژوهشی خود را با بیش از 370 نفر عضو هیات علمی تمام‌وقت و ۴۰ نفر نیمه‌وقت و ۷۰۰ نفر عضو حق‌التدریس ادامه می‌دهد و تاکنون بیش از 70 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حوزه پژوهش و فناوری از واحدهای موفق دانشگاه آزاد اسلامی بوده است و به عنوان یک دانشگاه موفق در عرصه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور شناخته می‌شود. در نمایشگاه مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات تجاری‌سازی شده دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که ماه گذشته برگزار شد، 56 اثر تجاری‌شده به نمایش درآمد که موانع تولید انبوه 36 محصول آن تا پایان سال با تشکیل تیم‌های بازاریابی و بهره‌وری برطرف خواهد شد.


فعالیت 12 مرکز تحقیقاتی مهم در حوزه‌های کشاورزی، بیوشیمی، دام، ژنتیک، دندانپزشکی، خاک و ... از شاخص‌های برجسته این دانشگاه است. فعالیت بیش از 70 هسته و شرکت دانش‌بنیان و تجاری‌سازی برخی از محصولات تولیدی این شرکت‌ها از دیگر افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است.



تولید بیش از 3000 مقاله ISI و ISC و escopus رتبه این دانشگاه را در میان دانشگاه‌های کشور و منطقه در ردیف معتبرترین دانشگاه‌ها قرار داده است.


انجام تحقیقات و فعالیت روی فناوری های برتر Hi tec از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است؛ طرح انتقال ژن در گونه‌های دامی و طیور، تولید بذرهای هیبرید صیفی‌جات و تولید مالچ رسی(نانورس) به عنوان محصولی پیشرفته در مهار ریزگردها از برجسته‌ترین فعالیت‌های این دانشگاه است.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته