دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 11:48
نماینده مردم پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس:

بانک‌ها عامل زلزله روانی مردم کرمانشاه هستند/ از مردم بی‌جا و مکان ضمانت می‌خواهند

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس تصویب هیات دولت باید بازپرداخت تسهیلات امهال می‌شد، گفت: بانک ها باعث زلزله روحی و روانی مردم زلزله زده شده اند.
کد خبر : 300390

به گزارش حوزه مجلس خبرگزاری‌ آنا از خانه ملت، شهاب نادری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون‌های اصل 90 و عمران مجلس درخصوص زلزله اخیر کرمانشاه گفت: براساس تبصره 3 ماده 104 و ماده 105، کمیسیون اصل 90 باید بدون رعایت نوبت این گزارش را به اطلاع مردم می‌رساند که متاسفانه هیات رئیسه اجازه تحقق این امر را نداد و این موضوع ظلم به مردم کرمانشاه است.


نماینده مردم پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش کمیسیون اصل 90، کاستی‌ها و بی‌توجهی‌های مسئولان، مشکلات و کمبودهای زیادی در کرمانشاه ایجاد کرده است، کدام وزیر باید پاسخگو باشد؟ چرا استان کرمانشاه رها شده است؟


وی ادامه داد: با توجه به اذن مقام معظم رهبری می‌بایست 200 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات وارده به زلزله‌زدگان هزینه می شد، سازمان برنامه و بودجه در اسفندماه سال گذشته نسبت به جابجایی این مبلغ اقدام کرد، اما آن را در محل دیگری هزینه کرده است. از دیوان محاسبات می خواهم در این زمینه ورود کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس تصویب هیات دولت، باید تسهیلات امهال می‌شد، اما متاسفانه بانک ها و موسسات مالی مدام به مردم کرمانشاه در رابطه با این تسهیلات پیامک می‌فرستند، خاطرنشان کرد: امروزه از مردمی که جا و مکان ندارند، ضمانت می‌خواهند، خود بانک‌ها عامل زلزله روحی و روانی مردم زلزله‌زده هستند.


نادری با بیان اینکه چه خدماتی در حوزه ساخت مسکن به مردم ارائه شده است، عنوان کرد: برای ساخت اماکن مذهبی حتی آجری نیز جابه‌جا نشده است، معیشت و اشتغال مردم مشکلات بسیاری دارد. ما حداقل 2 هزار پس لرزه 4 و 5 ریشتری تجربه کرده‌ایم، اما دولت هیچ اقدامی انجام نداده و مسئولان فقط در این منطقه عکس سلفی گرفته‌اند!


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته