دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اعتراف روزنامه صهیونیستی؛

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شکست می‌انجامد

هاآرتص نوشت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شکست می‌انجامد.
کد خبر : 300350

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا،‌ روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در مطلبی با اشاره به بی‌هدف بودن تلاش‌های ترامپ برای به زانو درآوردن ایران اعتراف کرد که ترامپ بهتر است به جای اینکه همچون اسرائیل با دم‌ شیربازی کند، راهکار عاقلانه‌ای برای روبه‌رو شدن با ایران بیاندیشد.


این روزنامه در ادامه با تأکید بر پاسخ دندان‌شکن مقامات ایران در برابر تهدیدهای آمریکا به‌ویژه هشدار ایران در مورد بستن تنگه هرمز از ایران به عنوان حریفی سرسخت یاد کرد و نوشت: مسئله عیان و آشکار این است که واشنگتن هیچ سیاست عملی برای به نتیجه رساندن اهدافش در مورد ایران در دست ندارد.


شکست جمهوری اسلامی ایران که به گفته مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، هدف نهایی این کشور است، برای آمریکا همچون رؤیاست.


این روزنامه صهیونیستی در ادامه با اشاره به منظم و منسجم نبودن رویکرد آمریکا در برابر ایران اذعان کرد که این کشور دقیقا نمی‌داند برای به زانو درآوردن ایران به چه راهکار یا حیله‌ای متوسل شود.


هاآرتص نوشت: نا آرامی‌های اندکی که گاهی در برخی شهرهای ایران شکل می‌گیرد و آمریکا به آن امید بسته‌است، در مقایسه با فتنه سال 88 آنقدر اندک است که نمی‌توان برای شکست جمهوری اسلامی ایران به آن امید بست.


این روزنامه در ادامه به خروج برخی شرکت‌های اروپایی از ایران پرداخته اما معتقد است که هنوز نمی‌توان برای به زانو درآوردن ایران به تحریم‌های پیش‌رو امیدوار بود.


ناکامی آمریکا در تحریم ایران


هاآرتص با اشاره به احتمال همکاری نکردن بانک‌های اروپایی با ایران طی دور جدید تحریم‌ها نوشت: روسیه هفته گذشته اعلام کرد قصد سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری زیربنایی در ایران را دارد و در حال حاضر قرارداد 4 میلیارد دلاری با ایران امضا کرده است.


چین نیز همچون روسیه قصد اجرای تحریم‌های ترامپ را ندارد و اعلام کرده است که خواهان افزایش واردات خود از ایران است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته