دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 21:05

موگرینی: توافق ایران و ۱+۵ به امنیت خاورمیانه و اروپا کمک خواهد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه توافق هسته‌ای میان ایران و غرب توافقی عدم اشاعه هسته‌ای است، تاکید کرد که این توافق امنیت منطقه و اروپا را حفظ می‌کند.
کد خبر : 30035

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همایش سفرای ایتالیا توافق هسته‌ای را عاملی مهم در افزایش امنیت کشورهای حاضر در منطقه خاورمیانه و اروپا خواند.


وی که فردا (سه‌شنبه) با «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان در تهران دیدار خواهد کرد، افزود: قبل از هر چیزی، این یک توافق عدم اشاعه هسته‌ای است. بنابراین می‌تواند فصل جدیدی از روابط بین‌الملل و منطقه‌ای را باز کند، یعنی لازم است در روابط خود با ایران سرمایه‌گذاری کنیم به شیوه‌ای که ایران فردا، ایرانی قادر به سرمایه‌گذاری در آینده خود و آینده نسل‌های جوان خود باشد.


پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده بود که عدم دستیابی به توافق هسته‌ای نتیجه امنیتی فاجعه آمیزی برای منطقه به‌دنبال خواهد داشت.


وی درباره پیامدهای منطقه‌ای توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد: توافق هسته‌ای پیش از هرچیز به منع گسترش تسلیحات هسته‌ای مربوط می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب