دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 08:38
شهردار منطقه 9 تهران خبر داد؛

بهره‌برداری از زیرگذر استاد معین و ادامه یادگار امام در نیمه اول سال 98

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به آغاز مجدد عملیات احداث زیرگذر استاد معین، از ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام در محدوده پادگان جی تا نیمه اول سال 98 خبر داد.
کد خبر : 300301

به گزارش خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری آنا، سیدعلی مفاخریان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی منطقه 9 تهران و در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص وضعیت پروژه احداث زیرگذر استاد معین در تقاطع خیابان آزادی توضیح داد: این پروژه در دو سال گذشته به‌علت معارضان تاسیساتی و کمبود اعتبارات به طور کامل متوقف بوده که البته در یک‌ماه گذشته، روند احداث مجدد آن از سر گرفته شده است.


وی اضافه کرد: در طرح ابتدایی پروژه قرار بود خیابان آزادی بسته و این زیرگذر احداث شود که به دلیل مخالفت پلیس راهور و نبود دسترسی جایگزین برای خیابان آزادی، قرار شد تا روش اجرای پروژه تغییر کرده و یک تونل زیرزمینی برای آن احداث شود.


مفاخریان گفت: دو لوله آب 300 و 700 اینچی و نیز خطوط مخابراتی مهمترین معارضان اجرای این پروژه بودند که در طول یک‌ماه گذشته، خط لوله 300 اینچی به همراه تاسیسات مخابراتی جابه‌جا شده و خط لوله 700 اینچی نیز به‌زودی جابجا می‌شود.


شهردار منطقه 9 تهران با بیان اینکه اجرای این پروژه فرامنطقه‌ای بر عهده سازمان فنی و عمران شهرداری تهران است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اجرای کامل آن تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده به طول انجامد.



تخریب سردر پادگان جی


وی در ادامه در خصوص طرح ادامه بزرگراه یادگار امام و تملک پادگان جی هم توضیح داد: بخشی از پادگان جی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته تا پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام اجرایی شود؛ برای این منظور با مساعدت ارتش و وزارت دفاع، حدود 47 هزار و 300 مترمربع از این پادگان به اجرای پروژه اختصاص یافته است.


شهردار منطقه 9 تهران با بیان اینکه هنوز تملک و توافق مالی در خصوص این پادگان صورت نگرفته است، گفت: در حال حاضر برای تسریع در انجام پروژه، این بخش از پادگان در اختیار پیمانکار قرار گرفته تا همزمان توافق‌های مالی هم صورت بگیرد.


مفاخریان ادامه داد: پادگان جی دارای سه بخش مجزا شامل پادگان ارتش، پادگان وزارت دفاع و انبارهای وزارت آموزش‌ و پرورش است.


وی گفت: هنوز در خصوص تملک کامل این پادگان به نتیجه نرسیده‌ایم ولی یک مشاور در حال انجام مطالعات برای زمینه‌سنجی اقدامات بعدی در اراضی این پادگان است؛ کاربری فرهنگی یا پشتیبانی برای نوسازی بافت فرسوده یا هر کاربری دیگری که مشاور بررسی کند،‌ امکان اجرا دارد اما هنوز به نتیجه قطعی در این خصوص نرسیده‌ایم.


شهردار منطقه 9 با بیان اینکه اجرای هر دو پروژه استاد معین و پادگان جی، پروژه‌های فرامنطقه‌ای محسوب می‌شوند، تاکید کرد: اگرچه اعتبار ساخت این پروژه‌ها بر عهده سازمان فنی و عمران شهرداری تهران است اما شهرداری منطقه از محل اعتبارات خود، تعهد کرده تا 50 میلیارد تومان به این پروژه‌ها کمک مالی کند.


انتهای پیام/4009


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته