دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 19:05

ظریف با رئیس‌جمهور سریلانکا دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر امورخارجه کشورمان در سفر به سریلانکا، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو و درباره روابط فی‌مابین تبادل‌نظر کردند.
کد خبر : 300231

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به سریلانکا سفر کرده است، پس از ورود به کلمبو پایتخت سریلانکا با آقای مایتریپالا سیریسنا رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار رئیس‌جمهور سریلانکا با اشاره به روابط دوستانه و قدیمی ایران و سریلانکا و یادآوری دیدار مفید و سازنده سال گذشته خود از ایران و گفت‌وگو با مقامات کشورمان، به زمینه‌های همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی اشاره و بر اراده کشور خود برای تقویت و توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه و همراهی و همکاری در مجامع بین‌المللی تاکید کرد و افزود: هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد.


وزیر امور خارجه نیز با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور کشورمان اراده ایران در گسترش روابط دوستانه و نزدیک دو کشور را مورد تاکید قرار داد.


ظریف با متتوع و وسیع خواندن زمینه‌های همکاری‌های دو کشور بر تداوم تعاملات دو کشور در حوزه انرژی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و... تاکید کرد.


در ادامه این دیدار دو مقام در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.


انتهای پیام/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته