دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 16:17
وزارت کشور تاجیکستان ادعا کرد:

آموزش قاتل توریست‌های خارجی در ایران

دولت دوشنبه مسئولیت حمله دیروز به چهار توریست خارجی را به گردن حزب اسلامی تاجیکستان انداخت. آن‌ها مدعی‌اند عامل این حمله در خاک ایران آموزش دیده است.
کد خبر : 300164

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت کشور تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای حزب اسلامی تاجیکستان را مسئول حمله دیروز به توریست‌ها معرفی کرد. با اینکه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، آنان رهبران و اعضای این حزب که سال 2015 به دلیل مشکل با دولت منحل و غیرقانونی اعلام شد را مسئول حمله به دوچرخه سواران خارجی معرفی کردند. در این بیانیه آمده است که محی‌الدین کبیری رهبر حزب اسلامی تاجیکستان در ایران آموزش دیده و این عملیات را برای تضعیف دولت انجام داده است.


مقام‌های وزارت کشور مدعی هستند که این اطلاعات از اعترافات یکی از عوامل بازداشت شده این حمله به دست آمده است. گروه تروریستی داعش نیز مسئولیت حمله با خودرو به دوچرخه‌سوارهای خارجی و قتل چهار نفر از آنان با ملیت‌هایی آمریکا، هلندی و سوئیسی را بر عهده گرفته بود.


به گزارش آنا، رسانه‌های خارجی به خصوص شبکه‌ها و سایت‌های فارسی‌زبان از این بیانیه استقبال زیادی کردند. شبکه دویچه وله فارسی به نقل از این بیانیه هویت مسئول حمله به گردشگران خارجی را حسین عبدالصمدف عضو فعال حزب اسلامی دانست که چهار بار به ایران آمده و تحت آموزش قرار گرفته است.


روز یکشنه گروهی از گردشگران دوچرخه‌سوار خارجی در فاصله 70 کیلومتری دوشنبه پایتخت تاجیکستان مورد حمله قرار گرفتند که چهار نفرشان کشته شدند. وزارت امور خارجه امروز با صدور بیانیه‌ای هر گونه دخالت در این حمله را تکذیب کرد.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته