دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گرامیداشت یاد و خاطره حسین پناهی با اجرای «دو مرغابی در مه»

کارگردان نمایش «دو مرغابی در مه» گفت: اجرای تله تئاتر این اثر نمایشی برای گرامیداشت یاد و خاطره حسین پناهی در تالار ناصر خسرو برگزار می‌شود.
کد خبر : 300127

کوروش ساسانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، خبر از بزرگداشت حسین پناهی با اجرای نمایش «دو مرغابی در مه» در تالار ناصرخسرو داد و گفت:‌ این مراسم روز شنبه 13 مرداد ماه همزمان با شب سالگرد درگذشت حسین پناهی به صحنه می‌رود.


به گفته این کارگردان،‌ نمایشنامه «دو مرغابی در مه» حسین پناهی به دو دلیل اجتماعی و شخصی انتخاب شده است که به لحاظ اجتماعی اثری بسیار خاطره‌انگیز است و فضای بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کرده است.


وی با اشاره به اینکه نمایش «دو مرغابی در مه» دیالوگ‌محور است،‌ اضافه کرد: اجرای این نمایش به میزانسن‌های خاصی نیاز ندارد و حرکت در آن محدود است و قصد ما تنها ایجاد حس و فضایی به مناسبت سالگرد درگذشت حسین پناهی است.


کوروش ساسانیان، النا آهی، جواد اینانلو بازیگران این نمایش هستند که داستان زوجی است که به امید اینکه شوهر بتواند در زمینه نویسندگی فرد موفقی شود، از روستا به شهر می‌آیند؛ اما متأسفانه در شهر با معضلات اقتصادی و اجتماعی زیادی روبه‌رو می‌شود.


این نمایشنامه به کارگردانی رسول نجفیان و با بازی حسین پناهی در دهه ۶۰ از تلویزیون پخش شده و مورد استقبال هم قرار گرفته بود.


در راستای ارج نهادن به مرحوم حسین پناهی هر سال این نمایشنامه به شکل‌های مختلف اجرا و تلاش شده این اثر بدون بلیت‌فروشی به صحنه برود.


انتهای پیام/4073


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته