دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 12:40
رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت داوطلبان هلال‌احمر برای توسعه فرهنگ اهدای خون در کشور

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به روند سالمندی در کشور گفت: می‌توان از ظرفیت هلال‌احمر برای اهدای خون و افزایش گرایش مردم به فرهنگ اهدا بهره‌گیری کرد.
کد خبر : 300091

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، روسای جمعیت هلال‌احمر و سازمان انتقال خون کشور پیش از ظهر امروز همزمان با روز اهدای خون، تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه همکاری‌های مشترک و توسعه و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، صلح و ایثار، تسکین آلام بشری، بهره‌گیری از ظرفیت طرفین در سطح ملی به‌خصوص در مواقع ضروری و بحران و... امضا کردند.



علی‌اصغر پیوندی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه همزمان با روز اهدای خون گفت: با توجه به وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر توسعه فعالیت‌های داوطلبانه از مهمترین ثمرات این همکاری‌ها خواهد بود تا از این طریق علاوه بر ترویج روحیه صلح و دوستی، در جهت تسکین آلام بیماران نیازمند نیز گام‌های موثری برداشته شود.


وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان انتقال خون و جمعیت هلال‌احمر در زمینه گسترش و تعمیق فرهنگ اهدای خون علاوه بر اینکه موجب تقویت فرهنگ کار خیر در کشور می‌شود به اقدامی داوطلبانه در راستای توسعه فعالیت‌های داوطلبانه منجر خواهد شد.


رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه همواره داوطلبان را تشویق به اهدای خون و ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه کرده‌ایم، افزود: این امر علاوه بر توسعه فضای داوطلبی اهدای خون، موجب می‌شود تا بخش سلامت جامعه نیز دغدغه کمبود خون را در هیچ زمانی نداشته باشد؛ چراکه اکنون با توجه به روند سالمندی جمعیت کشورمان، نیاز به خون در آینده جدی است و لذا باید به سمت توسعه اهدای خون پیش رویم.


وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، 14 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر خون اهدا کرده‌اند، گفت: سال گذشته نیز 70 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر خون اهدا کرده‌اند و این امر نشان می‌دهد که هلال‌احمر در هر صحنه‌ای که کار داوطلبانه در میان باشد؛ حاضر و آماده خدمت است.


پیوندی با اشاره به اینکه هلال‌احمر و انتقال خون علاوه بر همکاری‌های داخلی، با توجه به ظرفیت‌های خاص خود می‌توانند همکاری‌های مشترکی در عرصه بین‌المللی نیز داشته باشند، خاطرنشان کرد: به علاوه با توجه به اینکه جمعیت هلال‌احمر در بیشتر شهرها و روستاهای کشور مجهز به خانه هلال است، می‌توان از این ظرفیت برای اهدای خون و افزایش گرایش مردم به اهدا بهره برد.


انتهای پیام/4009/4044


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته