دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 10:49
سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی:

درخواست خروج ایران از سوریه واقع‌بینانه نیست

سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی گفت: درخواست‌های نخست‌وزیر اسرائیل درباره اینکه نیروهای ایرانی و متحدانش باید سوریه را ترک کنند واقع‌بینانه نیست.
کد خبر : 300015

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه الجزیره، آناتولی ویکتوروف در گفت‌و‌گو با شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گفت: روسیه در تلاش است تا ایران را به خروج نیروهایش از سوریه قانع کند ولی مسکو نمی‌تواند آنها (ایران) را به این کار مجبور کند. روسیه تمایل دارد ارتش سوریه به‌تنهایی در جولان اشغالی حضور داشته باشد، این آن چیزی است که اسرائیل می‌خواهد.»


ویکتوروف افزود: «پیام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در دیداری که 11 جولای (20 تیر) در مسکو برگزار شد این بود که روسیه به هرگونه منافع امنیتی اسرائیل در روند حل و فصل آینده سوریه توجه خواهد کرد. مسکو تمایل دارد که هر توافقی در آینده باید بر مبنای حضور ارتش سوریه در جولان اشغالی باشد.»


یک مقام صهیونیست هفته گذشته گفته بود روسیه پیشنهاد کرده نیروهای ایرانی در فاصله 100 کیلومتری از خط آتش‌بس بلندی‌های جولان حضور داشته باشند.


این مقام که نامش فاش نشد به رویترز گفت اسرائیل این پیشنهاد را که در جریان دیدار نتانیاهو و سرگئی‌ لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مطرح شده بود کافی ندانست و رد کرد.


ویکتوروف درخواست چندباره رژیم صهیونیستی را برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه غیرواقعی خواند و گفت: «تهران نقش مهمی در غلبه بر تروریست‌ها در سوریه دارد.»


وی در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه نسبت به حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی به خاک سوریه و هدف قرار دادن پایگاه‌های ایران و اهداف متحدانش همچون حزب‌الله تصریح کرد: «ما مخالف هرگونه استفاده از زور از سوی اسرائیل هستیم.»


انتهای پیام/4077/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته