دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 03:13
نیویورک‌تایمز خطاب به ترامپ:

ادبیاتت علیه روزنامه‌نگاران به خشونت منجر می‌شود

ناشر جوان روزنامه معروف نیویورکی توئیت‌ها ترامپ را بی‌پاسخ نگذاشت.
کد خبر : 299986

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، ترامپ بار دیگر به رسانه‌هایی که اخبار مربوط به او و دولتش را پوشش می‌دهند حمله کرد. سولزبرگر و ترامپ با یکدیگر دیدار کردند. دیداری که قرار بود محرمانه باشد اما با توئیت ترامپ، خبر این جلسه درز پیدا کرد. بعد از آن سولزبرگر پاسخ توئیت ترامپ را با لحن شدیدتری داد و رسانه‌ها آن را اینطور پوشش دادند: «ترامپ و ناشر نیویورک‌تایمز درباره تهدید رئیس‌جمهور علیه روزنامه‌نگاری با هم درگیر شدند».


سولزبرگر بعد از انتشار خبر این جلسه در توئیتر ترامپ گفت: «آقای رئیس‌جمهور واقعیت‌های آن جلسه را وارونه جلوه دادند.» این درگیری زمانی شروع شد که ترامپ در توئیتر روزنامه‌های بزرگ آمریکا مثل نیویورک‌تایمز را به در خطر انداختن زندگی مردم با انتشار اخبار دروغ و غیرمسئولانه متهم کرد. ترامپ در توئیترش نوشته بود: «با آقای سولزبرگر راجع به مقدار زیادی خبر دروغ و جعلی که توسط رسانه‌ها تولید و منتشر می‌شود صحبت می‌کردیم. (رسانه‌های دروغ‌پرداز) این دشمنان مردم!»


در مقابل، این روزنامه‌نگار آمریکایی که خانواده‌اش یکی از سهام‌داران اصلی نیویورک‌تایمز هستند، دو ساعت بعد از توئیت ترامپ بیانیه شامل پنج پاراگراف منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «دعوت 20 جولای آقای رئیس‌جمهور را فقط به خاطر این‌که نگرانی‌ام از لفاظی‌های ضدمطبوعاتی وی عمیقاً افزایش یافته بود، قبول کردم. به طور مستقیم به ترامپ گفتم این ادبیاتی که شما انتخاب کردید نه تنها تفرقه‌اندازانه بلکه به‌طور فزاینده‌ای خطرناک است.»


سولزبرگر در بخش دیگری آورده است: «در این میان به رئیس‌جمهور گفتم کلمه اخبار جعلی نه تنها غیرواقعی که آزاردهنده است. اما من بیشتر نگران این هستم که وی به روزنامه‌نگاران برچسب دشمن مردم می‌زند. به رئیس‌جمهور هشدار دادم که این ادبیات التهاب‌آفرین روزنامه‌نگارها را تهدید می‌کند و در نهایت به خشونت منتهی خواهد شد.»


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

برچسب ها: نیویورک تایمز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته