دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 04:43
رسانه‌ها مدعی شدند؛

عربستان سعودی به دنبال بازگرداندن حق فلسطینیان

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که سعودی‌ها به متحدهای عربی‌شان در منطقه تضمین داده‌اند که هر طرحی از سوی آمریکا برای صلح در فلسطین ارائه شود را امضا نمی‌کنند.
کد خبر : 299967

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، گزارش‌هایی مبنی بر تضمین محرمانه ریاض به متحدان عربی‌اش منتشر شده است. این تضمین محرمانه، قول سعودی به متحدان عربی‌اش بوده مبنی بر اینکه هیچ طرح صلح خاورمیانه‌ای که از سوی آمریکا ارائه شود را امضا نخواهد کرد مگر این‌که وضعیت بیت‌المقدس و بازگشت فلسطینیان به خانه‌هایشان در آن مشخص شده باشد.


روزنامه هاآرتص چاپ سرزمین‌های اشغالی این خبر را به نقل از دو دیپلمات منتشر کرده است. بنابراین خبر که به نقل از سفیر فلسطین در عربستان منتشر شده، ملک سلمان به ترامپ گفته است عربستان‌سعودی تمایل ندارد طرح صلحی را امضا کند که بیت‌المقدس شرقی در آن به عنوان پایتخت فلسطین قید نشده باشد. ابتدای این هفته رویترز گزارش داد که ملک سلمان در خصوص حمایت‌های آتی، به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطمینان داده است.


باسم الآغا به رویترز گفت: پیام ملک سلمان واضح بود. وی تاکید دارد که در هر پیمان صلحی باید وضعیت بازگشت فلسطینیان به خانه‌هایشان و بیت‌المقدس مشخص شود و روی میز مذاکره قرار بگیرد.


مقام‌های سعودی تاکنون درباره صحت این گزارش‌ها اظهارنظر نکرده‌اند.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب