دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک اقتصاددان:

تصمیم‌گیران اصلی دولت‌ها هیچ‌وقت عزل نمی‌شوند

یک اقتصاددان گفت: در چهل سال گذشته ۴۰۰ الی ۵۰۰ چهره اصلی در نظام معرفی شدند که آن‌ها تصمیم‌گیر هستند اما ندیده‌ایم که یک نفر از این افراد به دلیل بی‌کفایتی عزل شوند.
کد خبر : 299929

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حسین راغفر در گفت‌وگویی اظهار کرد: در چهل سال گذشته ۴۰۰ الی ۵۰۰ چهره اصلی در نظام معرفی شدند که آن‌ها تصمیم‌گیر هستند و مردم هم به خوبی آن‌ها را می‌شناسند و قطعا همین افراد مسئول پاسخگویی در برابر تخلف‌های اقتصادی هستند، اما ندیده‌ایم که یک نفر از این افراد به دلیل بی‌کفایتی عزل شوند. در خیلی از موارد فسادی صورت گرفته مسئولی را برکنار کرده‌اند، اما پس از مدتی مسئولیت مهم‌تری را به وی واگذار کردند تصمیم به تغییر در کابینه را می‌توان از دو جهت بررسی کرد که آیا این تغییرات به دلیل اتفاقات اخیر انجام می‌شود که باید به عامل آن پرداخت. نکته بعدی این است که عملکرد اقتصاد در سه دهه گذشته یک روند نزولی همراه با نوسان داشته است بخصوص در ۱۳ سال گذشته شاهد یک افول اقتصادی بوده‌ایم و شاخص‌های اصلی اقتصاد در این سال‌ها نزولی بودند.


وی با بیان اینکه اگر از این منظر به فضاحت‌های مالی و اقتصادی که در ماه‌های اخیر افتاده بنگریم به نظرم مسائل را باید در بستر وسیع‌تری ببینیم، گفت: با این اتفاقات رخ داده شاهد بی‌سابقه‌ترین جهش قیمت‌ها در بازار ارز بودیم که یک عده‌ای با شارلاتانیزم تلاش کردند که بگویند درصد تغییرات بالا نبوده این در حالی است که اساسا موضوع درصد تغییرات قیمت نیست بلکه مقدار مطلق افزایش قیمت‌ها، افزایش بی‌سابقه داشته است. وی با تاکید بر اینکه معتقدم این موضوع در قالب یک کودتای اقتصادی که هدف آن براندازی سیاسی است باید ارزیابی کنیم، گفت: در تصمیماتی که رخ داده یک همسویی بسیار بالایی با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است.


راغفر گفت: نمونه دیگر این کودتا تصمیماتی است که بلافاصله طی ادامه همین سیاست‌ها اتخاذ می‌شود و اصرار بر راه‌اندازی بازار ثانویه ارز وجود دارد این هم در راستای کودتای سیاسی و نه اقتصادی با هدف براندازی نظام سیاسی است.


این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در این بین تعجب می‌کنم که چرا دستگاه‌های امنیتی در برابر این کودتا سکوت کرده‌اند.


راغفر با بیان اینکه حداقل انتظار این است که وزیر مرتبط با این اتفاقی که رخ داده به دلیل اهمال انجام شده در وظایف قانونی عزل شود، گفت: این حداقل کاری است که انتظار می‌رود دولت انجام دهد و اگر وزیر مرتبط با حوزه عزل می‌شد می‌توانست به بازسازی اعتماد عمومی کمک کند.


منبع: ایلنا


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته