دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با آنا:

استفاده دولت از منابع تسعیر ارز عامل التهابات است

یک نماینده مجلس نسبت به التهابات ارزی انتقاد کرد و گفت: معتقدم دولت برای جبران کسری بودجه از محل تسعیر نرخ ارز اقدام به رهاسازی بازار کرد.
کد خبر : 299903

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه مسئولان نباید مشکلات بازار و التهابات ارزی را به بیرون مرزها ارتباط دهند، اظهار کرد: هنوز تحریم‌های شروع نشده است و قطعاً در این زمینه اثرات خود تحریمی از تحریم‌های آمریکا بیشتر است.


وی افزود: به اعتقاد من آشفتگی‌های اخیر بازار مخصوصا در حوزه ارز که از بهمن سال گذشته آغاز شد به دلیل استفاده دولت از منابع حاصل از تسعیر نرخ ارز است چراکه دولت کسری بودجه دارد و به احتمال زیاد با هدف جبران آن نسبت به کنترل بازار اقدامی نکرده است.
وی افزود: دولت در بودجه سال گذشته نرخ ارز را 3700 تومان تعیین کرد اما ماه گذشته روی 4200 تومان را نرخ مبنا اعلام کرد اما بازهم این اقدام برای جلوگیری از آشوب بازار که مانند اسب سرکشی بود، مؤثر نبود.


وی با بیان اینکه طبق قانون دولت مجاز است تنها تا سقف 10 هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از تسعیر ارز استفاده کند، گفت: دولت برای استفاده بیشتر از این منابع باید از مجلس مجوز بگیرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته