دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 01:38
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت :

600 هکتار از اراضی ملی جیرفت رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: مقابله با زمین‌خواری از دغدغه‌های اصلی دادستانی بوده و پرونده‌های خوبی از سوی ادارات ذی‌ربط در دادسرا مطرح شد که سال گذشته میزان 648 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به دولت برگردانده شد.
کد خبر : 299898

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از دادگستری استان کرمان، حسین سلامی اظهار کرد: در یک سال گذشته به صورت ماهانه تعداد تقریبی 2 هزار پرونده در دادسرای شهرستان جیرفت مطرح و منتهی به صدور قرار نهایی گردیده و کاهش موجودی پرونده‌های دادسرا و کاهش موجودی پرونده‌های کلانتری‌ها در دستور کار این دادسرا قرار داده شده است.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان، از تاسیسات حقوقی جدید در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 استفاده شده که می‌توان از آزادی مشروط، قرار تعلیق اجرای حکم و همچنین از مرخصی منتهی به آزادی، رای باز و غیره نام برد.


وی از تشکیل کارگروه‌هایی در جهت حفظ حقوق عامه و برخورد با معضلات به وجود آمده در حوزه سلامت و امنیت خبر داد و افزود: از جمله این موارد کارگروه بررسی علل وقوع تصادفات، کارگروه بررسی مسائل بهداشتی و سلامت مردم و کارگروه بررسی مولفه‌های امنیتی از جمله تیراندازی‌ها و ... است.


سلامی بیان کرد: بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها در خصوص جرایم، نحوه شکل‌‌گیری و وقوع آنها، افزایش روحیه صبر و گذشت و بالا بردن سطح آموزش‌های دینی است.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرایم مخصوصا جرایم مربوط به محیط زیست و نوجوانان، تشکیل شورای حل اختلاف در معیت اجرای احکام کیفری به منظور ایجاد سازش در مرحله اجرای حکم، تشکیل شورای حل اختلاف در اداره زندان جیرفت جهت رتق و فتق امور مددجویان از جمله نوآوری‌های انجام‌شده دادستانی شهرستان است.


سلامی نداشتن واحد مددکاری و مشکلات خاص در خصوص تشکیل پرونده شخصیت و هزینه‌هایی که تشکیل پرونده شخصیت برای افراد دارد را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مسئله مخصوصا در مورد جرایم اطفال و نوجوانان در مرحله اظهارنظر پزشکی و روان‌پزشکی در خانواده متهمان که بعضا از آثار ضعف و آسیب‌پذیر اجتماعی است، تحمیل می‌شود که بهتر بود این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شد.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت، نداشتن مرکز اجباری ترک اعتیاد علی‌رغم مراجعات مکرر و روزانه معتادانی که از وضعیت خود ناراضی و به صورت خودمعرف تقاضای معرفی به کمپ اجباری ترک اعتیاد دارند را دیگر مشکلات بیان کرد.


انتهای پیام/4009/4076


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین سلامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته