دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 09:19
عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌و‌گو با آنا‌:

مجلس راه گریز مدیران بازنشسته را بسته است

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی از سوی مجلس در حال رصد است و امیدواریم شورای نگهبان هر چه سریعتر آن را بررسی کند.
کد خبر : 299888

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز سه‌شنبه دوم مردادماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کار‌گیری بازنشستگان را بررسی و ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند. براساس این قانون برخی روسای فدراسیون‌های ورزشی مشمول این قانون شدند و خیلی زود باید با صندلی ریاست خود خداحافظی کنند. بعد از تصویب این قانون مدیران ورزشی به تکاپو افتادند تا بتواند راهی برای گریز داشته باشند.


جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی و نظارت مجلس گفت: قانونی که چند روز پیش در مجلس شورای اسلامی برای منع به کارگیری بازنشستگان به تصویب رسید محدودهای زیادی دارد و تقریبا راه‌های نفوذ را به صورت کامل بسته است، به این صورت که مدیران بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی و دولتی نمی توانند راه گریزی داشته باشند. ما امیدواریم که شورای نگهبان هم هر چه سریعتر این قانون را تصویب کند و معطلی پیش نیاید.


وی ادامه داد: در حال حاضر عده‌ای بر این اعتقاد هستند که اگر 14 استاندار، معاونان و وزرا همگی کنار بروند در شرایط فعلی جامعه، این قانون به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود در صورتی که هدف استفاده از نیروهای جوان و متدین و همچنین نیروهایی که با شتاب بیشتری وارد کار اجرایی می‌شوند، است.


کوچکی‌نژاد عنوان کرد: به نظرم برای اینکه راه گریزی برای برخی مدیران به وجود نیاید مجلس باید نظارت بیشتری بر روی این موضوع داشته باشد، به این صورت که اگر شرایطی به وجود بیاید که مدیران راه گریزی داشته باشند مجلس به سرعت جلوی آنها را بگیرد و حتی طرح‌های دو فوریتی اعمال کند تا این بحث خیلی زود بسته شود.


وی گفت: در حال حاضر بیشتر نیروهای بانفوذ هم در بخش سیاسی و هم ورزشی به تکاپو افتادند که راه گریزی پیدا کنند و قانون را دور بزنند تا بتوانند مشمول این قانون نشوند و همچنان به کارشان ادامه بدهند،‌‌ اما همانطور که گفتم مجلس مدام در حال رصد کردن این موضوع است و با محدودیت‌هایی که اعمال شده تقریبا راه نفوذ بسته شده است و مدیران بازنشسته نمی‌توانند با توسل به بند و ماده همچنان بر روی کار باشند. امیدوارم که شورای نگهبان هم هرچه سریعتر این قانون را بررسی کند. البته این قانون شامل شورای نگهبان هم می‌شود و در آنجا هم تعداد بازنشسته‌هایی که باید کنار بروند زیاد است و همگی هم مشمول این قانون می‌شوند. من به شما اطمینان می‌دهم در مسیر حرکت این قانون هیچ مقاوتی ایجاد نشود، چرا که این قانون یک روحیه و امید را به نیروهای جوان می‌دهد که در سطح کلان کشور خدمت کنند.


انتهای پیام/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته