دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 05:15
کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با آنا:

سردار سلیمانی محاسبات سران کاخ سفید را بر هم ریخت

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان‌گر اراده ایران در خنثی‌ ساختن سیاست راهبردی آمریکا برای محدود کردن فروش نفت ایران ایران است.
کد خبر : 299876

سردار عباس حاجی‌نجار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی خبرگزاری آنا، پاسخ سردار قاسم سلیمانی به لفاظی‌های ترامپ را نشان دهنده هوشمندی و قاطعیت وی در مواجه با تهدیدات دانست و تصریح کرد: سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان‌گر اراده ایران در خنثی‌ کردن سیاست راهبردی آمریکا در محدود کردن دسترسی ایران به فروش نفت و نوع بیان او با توجه به سابقه تاریخی حضور آمریکا در منطقه برهم زننده محاسبات سران کاخ سفید است.


وی افزود: این موضع قاطعانه می‌تواند برای آمریکا و متحدانش هزینه‌های بسیار سنگینی را در پی داشته باشد و پیوست این اراده و تصمیم در واقع قابلیت‌ها و توانمندی‌های ایران است. بنابراین سخنان سردار را نباید از موضع جنگ‌طلبی تفسیر کرد؛ بلکه پاسخ او با هدف دفاع از منافع و امنیت ملی قابل تجزیه و تحلیل است.


این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در طول تاریخ کشورمان هر جا که حرکت مبتنی بر مؤلفه‌های اقتدار ملی و مدیریت جهادی و دفاع از منافع‌مان داشتیم، دستاوردهای نظام مثبت بوده است و مظاهر زیادی را می‌توان در این رابطه فهرست کرد.


وی اضافه کرد: شرایط کنونی هم در واقع یک نمونه‌ و الگویی از آن شواهد تاریخی است. بنابراین آمریکایی‌ها که در جنگ‌های نیابتی علیه مردم منطقه و از نیروهای مقاومت شکست خورده‌اند به دنبال راهی بودند تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.


حاجی‌نجار تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های برخی کشورهای منطقه برای مداخله در امور داخلی ایران و سیاه‌نمایی نسبت به نقش جمهوری اسلامی در منطقه، مردم ایران را نسبت به سیاست‌های کلی نظام بدبین کند.


وی با بیان این مطلب که حضور فعالانه و نقش حمایتی ایران در منطقه علاوه بر تأمین امنیت ملی کشور، نقش اساسی در ایجاد عدالت اسلامی و حمایت از مسلمانان در جهان دارد، گفت: سران نظام سلطه به دلیل اینکه در جنگ نیابتی طراحی شده شکست خوردند، عامل اصلی شکست‌هایشان را کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی به محور مقاومت معرفی کردند و سناریوهای جدیدشان را برای مقابله با ایران بر محور سوءاستفاده از مسائل داخلی کشورمان متمرکز کردند.


این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان نسبت به برخی تفسیرهای غلط از سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه انتقاد کرد و افزود: برخی در داخل به‌دنبال القای باورهای ناصحیح میان افکار عمومی هستند و می‌خواهند این‌گونه جلوه دهند که فرماندهان نظامی و مسئولان در پی جنگ‌طلبی هستند. این در حالی است که پاسخ رئیس‌جمهور و سردار سلیمانی در واکنش به تهدیدات و جنگ‌طلبی‌های آمریکایی‌هاست.


انتهی پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته