دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 16:09
به همت دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر؛

کتاب ارزیابی مخاطرات امنیتی زیرساخت‌های آبی منتشر شد

کتاب ارزیابی مخاطرات امنیتی زیرساخت های آبی با ترجمه حسین فخرایی و حمید گهرنژاد، به همت سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر منتشر شد.
کد خبر : 299850

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، هدف از نگارش کتاب ارزیابی مخاطرات امنیتی زیرساخت‌های آبی که به تازگی از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر به چاپ رسیده، توسعه روشی برای ارزیابی خطرات احتمالی بر مبنای تئوری چشم‌انداز تجمعی در راستای تحلیل تهدیدهای تروریستی علیه زیرساخت‌های آبی است.


در این کتاب نتایج مدل نهایی در ارزیابی خطرات احتمالی و آسیب‌پذیری تأسیسات آبی با فرمول و مدل‌های پیشنهادی با کمک سایر مؤلفان برجسته، مشاوران صنعتی و خصوصی، مؤسسه‌های امنیت ملی ایالات متحده و سایر سازمان‌های دولتی مرتبط با امنیت زیرساخت‌های آبی مورد مقایسه قرار می‌گیرد.


اقدامات حفاظتی از منابع آبی، موضوعی با اولویت بالا برای سازمان‌های دولتی، متولیان زیست‌محیطی و عامه مردم در سرتاسر جهان بشمار می‌آید؛ به‌ طوری‌ که در دستورالعمل تصویبی لازم‌الاجراست و زیرساخت‌های آبی به‌عنوان یکی از هشت زیرساخت ملی بحرانی تعیین‌ شده است.


بعد از حمله‌های تروریستی علیه کشور ایالات‌ متحده، از یازدهم سپتامبر 2001 اجرای فعالیت‌های مؤثر حفاظتی در زیرساخت‌های بحرانی ملی به‌عنوان یک اقدام بزرگ ملی در آمریکا تبدیل شد.


بعد از حمله‌های تروریستی همچنین قوانین متعددی برای زیرساخت‌های آبی (با توجه به هیجده زیرساخت اساسی) در جهت امنیت ایالت متحده تعیین شد، زیرا تخریب و آلودگی منابع آب زیرزمینی، سیستم تأمین آبِشرب شهری به ‌وسیله تهدیدهای شیمیایی مرگبار و انفجار تأسیسات تصفیه آب، انفجار مخازن سدها و انفجار تأسیسات پتروشیمی مجاور منابع آبی به‌وسیله سلاح‌های کشتار جمعی سبب ایجاد تلفات زیاد، آثار فاجعه‌آمیز بهداشتی، هرج و مرج در امنیت ملی و محلی، خسارت‌های جبران‌ناپذیر در سیستم توزیع آب، از هم‌ گسیختگی زیرساخت‌های صنعتی پایین‌دست و تخریب اقتصادی قابل توجهی شد.


گفتنی است، کتاب ارزیابی مخاطرات امنیتی زیرساخت‌های آبی، در قالب 360 صفحه، با قیمت 30 هزار تومان، به تازگی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر راهی بازار نشر شده است.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته