دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 13:05
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد؛

جزئیات اجرای طرح تعاون در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح تعاون در این استان از تکمیل موظفی همه اعضای هیأت علمی این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 299837

احمد آذین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا به تشریح روند اجرای طرح تعاون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: «سال 96 طرح تعاون در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به عنوان نخستین استان مجری پیاده و موظفی 97 نفر از اعضای هیأت علمی که با مشکل کسری مواجه بودند، تکمیل شد.»


موظفی 80 درصد اعضای هیأت علمی اصفهان با طرح تعاون پوشش داده شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: «به طور کلی با اجرای طرح تعاون در سال 1396 موظفی حدود 80 درصد اعضای هیأت علمی استان اصفهان پوشش داده شد و از میزان استادان حق‌التدریس کاهش یافت. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، 114 استاد که موظفی آنها تکمیل نشده باید در واحدهای دیگر تدریس کنند تا کسر موظفی آنها جبران شود. از این تعداد 100 نفر جایابی شده‌اند.»


وی تأکید کرد: «بنابراین با احتساب اجرای این طرح در سال گذشته، حدود 95 درصد اعضای هیأت علمی پوشش داده شده است که بزودی به 100 درصد خواهد رسید. به عبارت دیگر حدود 1000 ساعت موظفی استادان پوشش داده شده که برای مثال سهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان 266 ساعت بوده است.»


آذین در پاسخ به پرسش آنــا درباره مزایای بیان کرد: «طرح تعاون مزایای مهمی دارد. به لحاظ کمی، جبران کسری موظفی استادان که هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی هستند، بسیار مهم است، زیرا تأمین امنیت شغلی، روانی و اجتماعی استادان را به دنبال دارد؛ این طرح باعث نقل و انتقال تجارب استادان به واحدهای دیگر نیز می‌شود.»


این مسئول خاطرنشان کرد: «استانی‌شدن تدریس اعضای هیأت علمی مزیت دیگر طرح تعاون است. بر اساس این طرح به واحدهای دانشگاهی به صورت جزیره‌ای نگاه نمی‌شود و رویکرد واحدی در سراسر استان شکل می‌گیرد. بنابراین همه 28 واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مهم هستند و تفاوتی بین آنها وجود ندارد. استانی نگاه‌کردن به مشکلات و معضلات و استانی حل‌کردن آنها نیز می‌تواند از مزایای طرح تعاون باشد.»


استان اصفهان به 5 ناحیه تقسیم می‌شود


بررسی الزامات اجرایی این طرح هستیم و احتمالاً دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به پنج ناحیه شمال، جنوب، شرق، غرب و جنوب غربی تقسیم خواهد شد.»


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، طرح ناحیه‌بندی را باعث افزایش هم‌افزایی و هم‌پوشانی واحدها و فراهم‌شدن امکان استفاده همه واحدها از امکانات کارگاهی، آزمایشگاه‌ها و استادان قلمداد کرد.


انتهای پیام/4062/4065


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته