دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 15:31
سه خبر از میراث فرهنگی/

ساعت کاری موزه‌های استان قزوین تغییر کرد

ساعت کاری موزه‌های تحت پوشش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین تا پایان شهریورماه سال جاری تغییر کرد.
کد خبر : 299818

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در فصل تابستان برای مدیریت بهینه مصرف انرژی و رفاه حال بازدیدکنندگان از موزه‌ها ساعت بازدید موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی قزوین تا آخر شهریورماه سال جاری در دو نوبت صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 21 تعیین شد.


وی افزود: کاخ موزه خوشنویسی چهلستون، موزه اشیای شهر و موزه سنگ نگاره‌های مسجد جامع تا پایان فصل تابستان و در ساعات مذکور پذیرای بازدیدکنندگان بوده و به گردشگران و دوستداران تاریخ و فرهنگ خدمات ارائه می‌دهند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از روش‌های متنوع بتوانیم در راستای آگاهی و انس بیشتر جامعه با موزه‎ها و آثار ارزشمند به جای مانده از دوران مختلف تاریخی گامی مؤثر برداریم.


کارگاه‌های مرمتی ارگ تاریخی بم هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شوند


به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی با بیان اینکه ارگ تاریخی بم بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به وسعت 20 هکتاری این ارگ تاریخی، کارگاه مرمتی آن حتی پس از بازسازی کامل تعطیل نخواهند شد.


وی با اشاره به اینکه زلزله سال 82 بخشی از تاریخ ارگ بم محسوب می‌شود، تصریح کرد: قسمت‌هایی از این بنای عظیم که بر اثر زلزله تخریب شده حفظ خواهد شد.


فرخی در ادامه تصریح کرد: کارگاه‌های مرمتی پروژه نجات‌بخشی ارگ بم حدود 15 سال است که فعال هستند. در این سال‌ها کشورهای مختلفی همکاری داشته‌اند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ارگ تاریخی بم به چرخه گردشگری استان بازگشته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مسئله در افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی بسیار مثمرثمر بوده است.


تبدیل خانه ارشادی در اردبیل به پژوهشکده صفویه‌شناسی


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: با هدف احیا و استفاده بهینه از خانه‌های تاریخی، طرح تبدیل خانه ارشادی به پژوهشکده صفویه‌شناسی، در دستور کار قرار گرفته است.


به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی با اشاره به ضرورت ایجاد پژوهشکده صفویه‌شناسی تاکید کرد: تاکنون این طرح عملیاتی نشده و این در حالی است که جایگاه صفویه در یکپارچگی سرزمینی ایران بی‌نظیر است.


وی اظهار کرد: مطالعه و معرفی نقش خاندان صفوی در شکل‌گیری حکومت فراگیر شیعی و خدمات شاهان صفوی به کشور ضرورت ویژه دارد که بخشی از آن در پژوهشکده صفویه‌شناسی قابل اجرا است.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل بیان کرد: در فعالیت‌های پژوهشکده صفویه‌شناسی از ظرفیت نخبگان داخلی و خارجی، محققان، اندیشمندان و استادان دانشگاهی استفاده می‌شود.


فلاحی با بیان اینکه خانه ارشادی واقع در کوچه اوچ دکان اردبیل اثر مربوط به دوره قاجار است، اضافه کرد: این اثر تاریخی در سال 81 به ثبت ملی رسیده است.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

برچسب ها: ساعت کاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته