دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 13:45

آتش‌سوزی در کالیفرنیا هم‌چنان قربانی می‌گیرد

یک هفته پس از آغاز آتش‌سوزی در شمال کالیفرنیا، شعله‌های آتش به مناطق کوهستانی این ایالت نیز رسید. رسانه‌ها گزارش می‌دهند که شش یا هفت نفر تاکنون کشته شدند.
کد خبر : 299791

به گزارش گروه بین‌الملل آنا، یک هفته قبل آتش‌سوزی در جنگل‌های شمال ایالت در بخش شاستا و نزدیک پارک ملی یوسمیت کالیفرنیا آغاز شد. طی روز‌های اول سه نفر از ساکنان این مناطق که در خانه گیر افتاده بودند، کشته شدند. طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، آتش‌سوزی هم‌چنان با قدرت ادامه دارد و امروز نیز دو نفر از آتش‌نشانان در جریان عملیات اطفای حریق به خاطر سقوط یک درخت کشته شدند. طبق گزارش لوس‌آنجلس تایمز 12 هزار آتش‌نشان در منطقه مشغول خاموش کردن شعله‌ها هستند. از سوی دیگر گاردملی کالیفرنیا نیز 800 نیروی خود را به منطقه آتش اعزام کرده است.


وسعت عملیات اطفای حریق به حدی است که آتش‌نشانان از دیگر مناطق ایالت مثل لوس‌آنجلس به منطقه شاستا اعزام شدند. مقام‌های آتش‌نشانی دیروز اعلام کردند که برای کمک به عملیات اطفا، 150 خودروی آتش‌نشانی از ایالت‌های دورتر دیگر مثل فلوریدا در راه کالیفرنیا هستند.


این آتش‌سوزی تاکنون 874 ساختمان از جمله 657 خانه مسکونی را به طور کامل تخریب کرده و به 175 ساختمان دیگر آسیب‌زده است. همچنین 6 شهروند عادی از جمله یک مادربزرگ 70 ساله و دو نوه چهار و پنج ساله‌اش به همراه دو آتش‌نشان قربانی‌های این حادثه مهیب بوده‌اند. پلیس محلی و نهادهای امدادی به دنبال یافتن هفت فرد گمشده نیز هستند. به خاطر آتش‌سوزی مهیب کالیفرنیا، هزاران نفر از مردم شمال این ایالت خانه‌های خود را ترک و به نقاط دیگر پناه بردند.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته