دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 12:47
درخشش بانوان در قهرمانی آسیا جواب داد؛

اعزام تیم شمشیربازی اسلحه بانوان به جاکارتا برای اولین بار

تیم شمشیربازی اسلحه سابر بانوان با تصویب ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی به فهرست رشته‌های اعزامی به بازی‎‌های آسیایی اضافه شد.
کد خبر : 299786

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ چندی پیش کمیته ملی المپیک اعلام کرد شمشیربازی چهار نماینده در سابر مردان و سه ورزشکار در اپه مردان در بازی‌های آسیایی جاکارتا خواهد داشت. با توجه به اینکه مسئولان توجه ویژه‌ای به حضور بانوان‌ در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشتند از همین روی جای خالی دختران شمشیرباز کاملا محسوس بود.


اما زمزمه حضور دختران در بازی‌های آسیایی جاکارتا زمانی جدی‌تر شد که دختران شمشیرباز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که تیر‌ماه در تایلند برگزار شد عملکرد قابل قبولی داشتند و از همین روی کمیته ملی المپیک را مجاب کردند که به حضور بانوان شمشیرباز در جاکارتا نگاه ویژه‌ای داشته باشد. دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا دست به کار بزرگی زدند. نجمه سازنچیان با صعود به جمع هشت نفر برتر سابر آسیا یکی از بهترین نتایج تاریخ بانوان شمشیربازی را رقم زد. علاوه بر سازنچیان، کیانا باقرزاده، فائزه رفیعی و پریماه برزگر با عملکرد خوب در بخش مقدماتی، در جدول 64 نفره نیز با یک برد به جمع 32 بازیکن رسیدند. این تیم برای اولین بار با ترکیب کیانا باقرزاده، پریماه برزگر، نجمه سازنچیان و فائزه رفیعی رتبه ششمی آسیا را کسب کرد.


امروز در آخرین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی تصمیم گرفته شد که تیم شمشیربازی اسحله سابر بانوان به فهرست رشته‌های اعزامی به بازی‎‌های آسیایی جاکارتا اضافه شود. این برای اولین بار است که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بانوان مجوز حضور در بازی‌های آسیایی را کسب می‌کند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب