دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 10:42
سرمربی تیم ملی شیرجه درگفت‌وگو با آنا؛

معجزه راه رسیدن به مدال در جاکارتاست

سرمربی تیم ملی شیرجه گفت: معجزه همواره در ورزش رخ داده است و این بار در شیرجه ایران می‌تواند رخ دهد تا ما بتوانیم در جاکارتا مدال بگیریم.
کد خبر : 299705

قائم میرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی شیرجه پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: تیم ما اردوی بسیار خوبی را در کشور ایتالیا پشت‌سر گذاشت و حرکات جدیدی را در شیرجه‌های خود تمرین کرد. در حال حاضر در تهران تمرینات اختصاصی بدنسازی را دنبال می‌کنیم و از چهارشنبه هم وارد فاز مسابقات آسیایی می‌شویم.


وی ادامه داد: تیم ایران با دو شیرجه‌رو در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند و بچه‌ها وضعیت بسیار خوبی دارند. آنها تمربنات بسیار مناسبی در ماه‌های گذشته انجام داده‌اند و از دو سال پیش خود را آماده مهم‌ترین رقابت‌هایی که پیش‌ رو دارند می‌کنند. کیفیت شیرجه‌هایی که نفرات ما می‌زنند در قیاس با گذشته باورنکردنی است و این نوید را می‌دهد که در سال‌های آینده بتوانیم ایران را در این رشته ورزشی سربلندتر از گذشته کنیم.


سرمربی تیم ملی شیرجه در مورد زمان اعزام تیمش به جاکارتا بیان کرد: مسابقات ما از 4 شهریورماه آغاز می‌شود و احتمالا 3 روز قبل از مسابقات در قالب تیم دوم اعزامی ایران به اندونزی می‌رویم. متاسفانه در رژه مسابقات افتتاحیه حضور نداریم و البته امیدوارم کاروان ورزشی کشورمان پیش از شروع رقابت‌های ما مدال‌های با ارزشی را کسب کند.


وی با اشاره به نیاز شیرجه‌روهای ایران به اردویی دیگر پیش از اعزام به جاکارتا تاکید کرد: در جلسه‌ای که با رئیس کمیته شیرجه فدراسیون برگزار کردم از او خواستم تا مراتب حضور ما را در اردویی یک هفته‌ای در کشور آذربایجان فراهم کند و ما بتوانیم در این کشور که از تمامی امکانات لازم برای پیشرفت بیشتر تلاش کنیم. بسیاری از کشورهای اروپایی اردوهای تیم ملی شیرجه‌شان را در باکو آذربایجان برگزار می‌کنند و این موضوع بیانگر آن است که برگزاری چنین اردویی به سود ما خواهد بود.


میرابیان در خصوص اینکه شانس مدال‌آوری شیرجه‌روهای ایران در بازی‌های آسیایی چقدر است، گفت: ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا و همچنین همبستگی کشورهای اسلامی موفق به مدال‌آوری شدیم ولی در المپیک آسیایی جاکارتا با توجه به بالاتر بودن سطح مدال هیچ قولی بابت کسب مدال نمی‌دهم. ما تلاش‌مان را برای رسیدن به مدال دیرتر از کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره‌جنوبی شروع کردیم و تمام تلاش‌مان کم کردن فاصله ایجاد شده بوده است ولی نیاز به زمان بیشتری داریم تا بتوانیم به آنها برسیم.


وی درباره اینکه چه جایگاهی برای شیرجه‌روهای ایران در جاکارتا متصور است، اظهار کرد: شهرام نظرپور و مجتبی ولی‌پور در سیستم گلخانه‌ای که ما داشتیم خود را بالا کشیدند و توانستند در بالاترین سطح در داخل کشور قرار بگیرند. الان کل سرمایه‌های ما این دو نفر هستند که باید با تمام تلاش‌شان در رقابت با حریفان آسیایی نتیجه‌ای بهتر از دوره‌های گذشته را رقم بزنند. البته آنها این قابلیت را دارند و تمام سعی ما این است تا آنها بدون استرس به مصاف حریفان بروند.


سرمربی تیم ملی شیرجه در واکنش به اینکه امکان دارد معجزه‌ای رخ دهد و ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا از رشته شیرجه صاحب مدال شود، تصریح کرد: شیرجه‌روهای ما در شرایط ایده‌آل بدنی هستند و به خوبی توانستند مراحل رشد و ترقی را طی کنند. البته که جای پیشرفت بیشتری دارند و رسیدن به مراتب عالی‌تری در شیرجه انتهایی ندارد ولی باید با واقعیت هم کنار بیاییم. حریفان ما در شرایط بهتری بوده‌اند و امید من این است که ما رتبه پنجم را به دست آوریم. با این وجود اگر شاگردانم بتوانند امتیازاتی که در اردوی اخیر ایتالیا ثبت کردند را تکرار کنند، این امید وجود دارد که رتبه‌ای بهتر از پنجمی را به دست آوریم. معجزه در ورزش همواره در حال رخ دادن است و شاید نفرات ما بتوانند مدال هم بگیرند که به طور حتم انگیزه شیرجه‌روهایی که در ایران حضور دارند را به شدت بالا می‌برد تا ما حتی به حضوری موفق در المپیک هم فکر کنیم.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته