دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 03:05
معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی گیلان:

مرمت ۶۰ بنای تاریخی گیلان تا 2 ماه آینده به پایان می‌رسد

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از پایان بازسازی و مرمت ۶۰ بنای تاریخی و آغاز بهره‌برداری از آنها از 2 ماه آینده خبر داد.
کد خبر : 299657

ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبرگزاری آنا از پایان مرمت ۶۰ بنای تاریخی استان تا دو ماه آینده خبر داد.


وی در ادامه اظهار کرد: از میان ۶۰ بنای تاریخی که مرمتشان از سال گذشته آغاز شده، برخی از ابنیه قدیمی مثل پل خشتی لنگرود بازسازی‌شان به پایان رسیده و سایر بناها که هنوز ترمیم نشده‌اند تا دو ماه آینده قابل بهره‌برداری خواهند شد.


معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان کرد: هزینه‌های صرف شده برای مرمت این بناها از اعتبارات سال ۱۳۹۶ تقبل شده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش به بازسازی ۴۰ ابنیه تاریخی دیگر استان از اعتبارات سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: برخی از بناها مالکیتی بوده برای مثال سه‌دانگ ساختمان سرهنگ عضدی در سیاهکل توسط میراث فرهنگی به عنوان موزه خریداری شده تا پس از بازسازی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


جهانی تاکید کرد: ۳۵۰ میلیون تومان برای مرمت ساختمان عضدی اعتبار در نظر گرفته شده اما به دلیل تغییر کاربری، ساختمان دچار یکسری دگرگونی‌ها خواهد شد.


وی تصریح کرد: همچنین بخشی از یک زمین در ماسال به عنوان موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی از سوی پیمانکار در حال آماده‌سازی است. برای این زمین حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با پرداخت به موقع بهره‌برداری از این زمین زودتر به سرانجام خواهد رسید.


معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: زمان‌بندی ساخت موزه به تلاش ما بستگی دارد چراکه فرمانداری منطقه تمام همکاری‌ها را داشته و همه چیز را مهیا کرده است. در نظر داریم با تأمین اعتبارات لازم هرچه زودتر موزه را افتتاح کنیم.


انتهای پیام/۴۰۳۱


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته