دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا خبر می‌دهد؛

خوش‌بینی‌های ارزی عاملی برای رشد هیجانی بورس

خوش‌بینی‌های ارزی در بازار موجب رشد هیجانی شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز شد.
کد خبر : 299518

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، معاملات امروز بازار سهام همزمان با انتشار برخی اخبار در مورد توافق برای عرضه ارز صادراتی در بازار ثانویه، با جهش قابل توجه شاخص کل بورس همراه شد.


اخباری درباره عرضه ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی و صنعتی در بازار ثانویه موجب پیش‌بینی از رشد فروش و اثرگذاری آن در صورت‌های مالی این شرکت‌ها شود و به دنبال رشد سودآوری، انتظار انعکاس این موضوع در قیمت سهام نیز وجود دارد.
بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس تهران روز شنبه در حالی که بیشتر نمادهای گروه پتروشیمی، فلزی و معدنی‌ شاهد تقاضای بالا از سوی سرمایه‌گذاران بودند، رشد 3 هزار واحدی را تجربه کرد.
صبح امروز نیز همزمان با آغاز معاملات بازار سرمایه، برخی نمادها در گروه های فلزی، معدنی و پتروشیمی همانند فملی، پارسان، پارس، کگل، فولاد و شسپا در بورس و نمادهای زاگرس، ذوب، ارفع، شپاس و هرمز در فرابورس با صف خرید طولانی روبرو شدند.
این گزارش می‌افزاید، رئیس کل جدید بانک مرکزی عصر دیروز در مراسم معارفه خود حمایت از بازار سرمایه برای جذب نقدینگی را از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرد.


اکنون باید دید که تصمیمات ارزی جدید علاوه بر دادن شوک‌های کوتاه مدت به بازار تا چه حد می‌تواند موجب عمق‌بخشی به بازار سهام و تشویق هرچه بیشتر مردم به سرمایه‌گذاری بلندمدت در آن شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته