دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 07:50
کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با‌ آنا:

راهبردهای دفاعی در بالاترین حد برای مقابله با آمریکا تنظیم شده است/ سردار سلیمانی روحیه ایستادگی مسئولان را افزایش داد

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: موضوعات مطرح شده در سخنرانی سردار سلیمانی روحیه ایستادگی و خودباوری مسئولان کشور را افزایش خواهد داد تا نسبت به حضور نظامی ایالات متحده در منطقه و خلیج فارس ترسی به خود راه ندهند.
کد خبر : 299513

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی خبرگزاری آنا، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای عملیات رمضان در برابر تهدیدات ترامپ علیه کشورمان واکنش نشان داد و در بخشی از سخنرانی خود بیان کرد: «از آنچه فکر کنید به شما نزدیک‌تریم، یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس نه تمام نیروهای مسلح». این سخنان بازتابی گسترده‌ای در سطوح مختلف جهانی داشت و باعث شد تا دشمنان ایران اسلامی لحن و موضع ضدایرانی خود را تعدیل کنند.


سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی خبرگزاری آنا، در رابطه با تأثیر سخنرانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در تحکیم و پیشبرد استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات آمریکا و متحدان او گفت: مخالفت‌های آمریکا با ملت ایران اخیراً به نقطه اوج خود رسیده و ترامپ، وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا به شیوه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کنند.
کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: مایک پمپئو در گفت‌وگویی علیه جمهوری اسلامی، کلمات و جملات بسیار سخیفی را به کار برد و این‌گونه مواضع نشان می‌دهد که سران آمریکا شناخت دقیقی از نظام سیاسی ایران ندارند و حتی آن‌ها خیال می‌کنند که در اوایل قرن بیستم به سر می‌برند و جمهوری اسلامی ایران هم مشابه حکومت قاجار است.
صدرالحسینی تصریح کرد: ضروری بود تا در برابر تهدیدات لسانی آمریکا نوعی برخورد منطقی و معقول صورت گیرد که در هفته‌های اخیر این اقدام توسط رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نظامی همچون سردار قاسم سلیمانی، سردار جعفری و سردار باقری به خوبی و مقتدرانه انجام شد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این مطلب که سردار سلیمانی با توجه به حوزه مأموریتی خویش در طول یک دهه گذشته برخوردهای مستقیم و غیرمستقیمی با نیروهای آمریکایی داشتند، گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه به خوبی بخشی از واقعیت‌های موجود ارتش و نظام سیاسی آمریکا را در خارج از مرزهای این کشور بیان کردند. مثلاً مطرح کردند زمانیکه سربازان آمریکایی می‌خواستند از عراق خارج شوند از سردار سلیمانی درخواست کردند تا با مجاهدان عراقی به منظور صدور مجوز خروج سربازان گفت‌وگو کنند تا با کمترین آسیب از عراق خارج شوند.


وی در این رابطه ادامه داد:‌ مطالبی که سردار سلیمانی اخیراً در رابطه با تهدیدات آمریکا مطرح کردند کاملاً شفاف بود و روحیه ایستادگی و خودباوری مسئولان کشور را افزایش داد تا نسبت به حضور نظامی ایالات متحده در منطقه و خلیج فارس ترسی به خود راه ندهند و بتوانند بر ترس‌های احتمالی غلبه کنند.


صدرالحسینی اظهار کرد: سخنان مقتدرانه سردار سلیمانی باعث شد تا کمتر از 48 ساعت بعد از سخنرانی ایشان وزیر دفاع آمریکا مطرح کند که ایالات متحده موضوع براندازی نظام سیاسی ایران را در دستور کار ندارد. در حقیقت این سخن فرمانده نیروی قدس سپاه «من خودم و نیروی قدس سپاه به تنهایی حریف شما هستیم» نشان‌دهنده اقتداری است که امروز این نیرو به تنهایی در ورای مرزها دارد و همچنین به معنای این است که اجازه نخواهیم داد به مرزهای کشورمان تعدی شود و با توجه به توانمندی‌هایی که در اختیارمان هست، می‌توانیم از ورود نیروهای نظامی به محیط جمهوری اسلامی جلوگیری کنیم.


این کارشناس مسائل منطقه سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه را یک نوع استراتژی جدید دفاعی جمهوری اسلامی توصیف کرد و در این رابطه گفت: استراتژی جدید جمهوری اسلامی بر اساس دکترین‌های دفاعی ابلاغی مقام معظم رهبری مشخص شده‌اند که به دشمن می‌فهماند که دوران بزن در رو تمام شده و اگر کسی به کشورمان تعدی کند با برخورد سخت روبرو خواهد شد.


وی در پایان عنوان کرد: استراتژیست‌های دفاعی کشورمان راهبردهای دفاعی را در بالاترین حد خود برای مقابله با آمریکا تنظیم کرده‌اند و سایر عوامل سر سپرده ایالات متحده در منطقه هرگز نخواهند توانست بدون اذن آمریکا با ایران وارد تخاصم شوند. این کشورها عدد و رقمی در دکترین دفاعی نظام سیاسی ایران به حساب نمی‌آیند و ما آن‌ها را به‌عنوان متغیرهای غیرمستقل می‌شناسیم و با توجه به اینکه سقف تهدیدات را آمریکا قرار داده‌ایم، مابقی کشورهای وابسته به آمریکا و تفکرات ضدایرانی در منطقه ذیل دکترین دفاعی ما قرار می‌گیرند. لذا صحبت‌هایی که از زبان فرماندهان ارشد نظامی کشور بیان می‌شوند با رویکرد مقابله با آمریکا و قدرت‌های فرامنطقه‌ای است.
انتهای پیام/4003


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته