دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 13:35
وزیر خارجه بریتانیا به چین سفر می‌کند؛

عصر طلایی روابط لندن و پکن

وزیر خارجه بریتانیا که در ماه جاری میلادی این پست را در اختیار گرفت، دوشنبه وارد پکن می‌شود. کارشناسان معتقدند در میان جنگ تجاری ترامپ با کشورهای دیگر، نخست‌وزیر بریتانیا می‌خواهد روابط لندن و پکن را وارد عصر طلایی خود کند.
کد خبر : 299486

به گزارش گروه بین‌الملل آنا از اسپوتنیک، جرمی هانت که ابتدای ماه جاری میلادی جایگزین بوریس جانسون شد، روز دوشنبه وارد پکن می‌شود. وی طی این سفر با لی که چیانگ نخست‌وزیر، یانگ جیه‌چی عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست و وانگ لی وزیر خارجه چین دیدار خواهد کرد. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه برای بررسی ابعاد و اهداف این سفر با کیرا گودووانیوک کارشناس مسائل بین‌الملل در موسسه مطالعات اروپای آکادمی علوم مسکو گفت‌وگو کرده است. وی معتقد است سفر وزیر خارجه بریتانیا به پکن نشان‌دهنده اهمیت روابط دو جانبه با چین برای لندن است.


گودووانیوک می‌گوید: «شرکت‌ها و سرمایه‌گذارهای انگلیسی همه در یک مسیر طولانی، زنجیر‌وار به یکدیگر متصل‌اند و تمام آن‌ها ممکن است تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا قرار بگیرند. البته آن‌ها با صراحت به روابط عمیقی که می‌خواهند با چینی‌ها داشته باشند اذعان نخواهند کرد اما دنبال این هستند که با یکدیگر در بخش‌های جداگانه همکاری داشته باشند. از سوی دیگر در چین بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، بحث در مورد ارتقای روابط دو جانبه با انگلیسی‌ها در این شرایط آشفته را ادامه خواهند داد.»


وی ادامه داد: «ما در خصوص همکاری بین بریتانیا و چین صحبت می کنیم. در زمانی که لندن در حال خروج از اتحادیه اروپاست. همکاری آنان در خصوص روابط‌شان و مقابله با اقدام‌های آمریکا در خصوص اعمال تعرفه‌ها و این جنگ تجاری گسترده خواهد بود.»


لیو دیان استاد و کارشناس در دانشگاه خلق چین نیز در گفت‌وگو با اسپوتنیک، به اهمیت روابط با انگلیسی‌ها برای چین اشاره کرد. وی در این خصوص گفت: «پکن همیشه بر اهمیت همکاری با بریتانیا در زمینه‌های مختلف تاکید داشته است. برای همین جرمی هانت جهت تقویت اعتماد متقابل به پکن سفر خواهد کرد.»


انتهای پیام/4077




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته