دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 12:05

برنده کتاب سال ایران در سرای اهل قلم نقد می‌شود

رمان «لم‌ یزرع» اثر محمدرضا بایرامی در قالب نشست‌هایی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود.
کد خبر : 299471

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، موسسه خانه کتاب همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی سلسله نشست‌هایی را به‌صورت هفتگی در سرای اهل قلم برگزار می‌کند.


در این راستا، طی هفته‌های گذشته 11 تیر ماه نشست «آیا ادبیات انقلاب داریم» و سه‌شنبه 2 مرداد ماه نشست نقد و بررسی مجموعه پنج جلدی «اصفهان در انقلاب» نوشته عباس نصر و محمد حنیف برگزار شده بود که قرار است روز سه‌شنبه 9 مرداد ماه نیز رمان لم‌ یزرع نوشته محمدرضا بایرامی نقد و بررسی شود.


در این نشست عزت‌الله الوندی، محمدرضا بایرامی و قاسمعلی فراست در مورد کتاب لم یزرع سخنرانی می‌کنند.


رمان لم یزرع نوشته محمدرضا بایرامی سعی کرده به نوعی مظلومیت شیعیان عراقی در طول هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد. شیعیانی که اگر در جنگ حضور داشتند ناچار از فشار حزب بعث بوده و اگر حضور نداشته‌اند نیز زندگی و عرصه چنان بر آنها تنگ می‌شده که توان فکری و جسمی برای زندگی باقی نمی‌مانده است.


لازم به ذکر است لم‌یزرع توسط کتاب نیستان در ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ منتشر شد و توانست در سی‌و‌چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، عنوان کتاب سال ایران را به خود اختصاص دهد.



علاقه‌‌مندان به حضور در نشست نقد و بررسی کتاب لم یزرع می‌توانند از ساعت 17 تا 19 عصر سه‌شنبه نهم مردادماه، به سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب مراجعه کنند.


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته